. |
. |
. |
. |
. |
. |
. |
| PO-1 | Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. |
| PO-2 | Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. |
| PO-3 | Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. |
| PO-4 | Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. |
| PO-5 | Coğrafyayla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmek ve bu bağlamda en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak. |
| PO-6 | Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. |
| PO-7 | Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. |
| PO-8 | Coğrafyayla ilgili yeterli bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak ve bunları etkin bir biçimde kullanabilmek. |
| PO-9 | Coğrafya ile ilgili kuramsal bilgileri analiz eder. |
| PO-10 | Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
| PO-11 | Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. |
| PO-12 | Coğrafya ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. |
| PO-13 | Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
| PO-14 | Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
| PO-15 | Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
| PO-16 | Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
| TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1- Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications. | X | X | X | |||||||||||||
| 2- Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with. | X | |||||||||||||||
| 1- Use of theoretical and practical knowledge within the field at a proficiency level. | X | |||||||||||||||
| 2- Interpret the knowledge about the field by integrating the information gathered from different disciplines and formulate new knowledge. | X | X | ||||||||||||||
| 3- Solve the problem faced related to the field by using research methods. | X | X | X | |||||||||||||
| 1- Independently conduct studies that require proficiency in the field. | X | |||||||||||||||
| 2-Take responsibility and develop new strategic solutions as a team member in order to solve unexpected complex problems faced within the applications in the field. | X | |||||||||||||||
| 3- Demonstrate leadership in contexts that require solving problems related to the field. | ||||||||||||||||
| 1- Evaluate knowledge and skills acquired at proficiency level in the field with a critical approach and direct the learning. | X | X | X | |||||||||||||
| 1- Communicate current developments and studies within the field to both professional and non-professional groups systematically using written, oral and visual techniques by supporting with quantitative and qualitative data. | X | |||||||||||||||
| 2- Investigate, improve social connections and their conducting norms with a critical view and act to change them when necessary. | X | |||||||||||||||
| 3- Communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B2 General Level. | X | X | ||||||||||||||
| 4- Use advanced informatics and communication technology skills with software knowledge required by the field. | X | X | ||||||||||||||
| 1- Audit the data gathering, interpretation, implementation and announcement stages by taking into consideration the cultural, scientific, and ethic values and teach these values. | X | X | X | X | ||||||||||||
| 2- Develop strategy, policy and implementation plans on the issues related to the field and assess the findings within the frame of quality processes. | ||||||||||||||||
| 3- Use the knowledge, problem solving and/or implementation skills in interdisciplinary studies. | X | X | X |
. |
. |
| Course Code | Course Title | Theoretical | Practice | Year | Semester of Study | Type of Course | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| COG 509 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Fall Semester | Compulsory | 6 |
| COG551 | GENDER AND GEOGRAPHY | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Fall Semester | Compulsory | 6 |
| COGSEC 1 | . | - Hour(s) | - Hour(s) | 1 | Fall Semester | Optional | 24 |
Total: |
36 | ||||||
| Course Code | Course Title | Theoretical | Practice | Year | Semester of Study | Type of Course | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| COG 504 | . | 0 Hour(s) | 3 Hour(s) | 1 | Spring Semester | Compulsory | 6 |
| COGSEC 2 | . | - Hour(s) | - Hour(s) | 1 | Spring Semester | Optional | 24 |
Total: |
30 | ||||||
| Course Code | Course Title | Theoretical | Practice | Year | Semester of Study | Type of Course | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| COG 803 | . | 0 Hour(s) | 1 Hour(s) | 2 | Fall Semester | Compulsory | 24 |
| COG 801 | . | 4 Hour(s) | 0 Hour(s) | 2 | Fall Semester | Compulsory | 6 |
Total: |
30 | ||||||
| Course Code | Course Title | Theoretical | Practice | Year | Semester of Study | Type of Course | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| COG 804 | . | 0 Hour(s) | 1 Hour(s) | 2 | Spring Semester | Compulsory | 24 |
| COG 802 | . | 4 Hour(s) | 0 Hour(s) | 2 | Spring Semester | Compulsory | 6 |
Total: |
30 | ||||||
| Course Code | Course Title | Theoretical | Practice | Year | Semester of Study | Type of Course | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| COG551 | GENDER AND GEOGRAPHY | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Fall Semester | Compulsory | 6 |
| COG 541 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Fall Semester | Optional | 6 |
| COG 545 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Fall Semester | Optional | 6 |
| COG 517 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Fall Semester | Optional | 6 |
| COG 521 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Fall Semester | Optional | 6 |
| Course Code | Course Title | Theoretical | Practice | Year | Semester of Study | Type of Course | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| COG 538 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Spring Semester | Optional | 6 |
| COG 534 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Spring Semester | Optional | 6 |
| COG 524 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Spring Semester | Optional | 6 |
| COG 542 | . | 3 Hour(s) | 0 Hour(s) | 1 | Spring Semester | Optional | 6 |
. |
. |
. |
. |
. |