2003-2004 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesine bağlı olarak açılan Yüksekokulumuz 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla Nevşehir Üniversitesine bağlandıktan sonra 2009 yılında Tasarım Bölümü kapsamında açılan Grafik Tasarımı Programı eğitim-öğretime devam etmektedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Grafik Tasarımı alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Grafik Tasarımı programına, meslek liselerinin ilgili bölümlerden veya normal liselerden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’nin ilgili türde belirlenen puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Grafik Tasarımı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir. |
Programın amacı, Grafik Tasarıma ilişkin her alanda tasarımcı olarak görev yapabilecek düzeyde bilgi ve beceri ile donatılmış, mesleği ile ilgili etik değerleri özümsemiş, ulusal değerleri benimseyen nitelikli tasarımcılar yetiştirmektir. Grafik Tasarımı Programı iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu müdürlük ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Grafik tasarımı öğrencilerini grafik tasarımın kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüz Avrupa Birliği projelerini gerçekleştirmek ve bu projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlamayı amaçlamaktadır. Bölümün müfredatındaki dersler ile öğrencilerin eğitim sonrasında daha kolay iş bulması ve lisans programlarına geçen öğrencilerin, geçtikleri programa kolayca uyum sağlayabileceği yeterlilikte işlenmektedir. |
PÇ-1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar. |
PÇ-3 | Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
PÇ-4 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-5 | Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
PÇ-6 | Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir. |
PÇ-7 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi, ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
PÇ-8 | İş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahip olur. |
PÇ-9 | Işığa ve kompozisyon kurallarına uygun fotoğraf çeker. |
PÇ-10 | Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
PÇ-11 | Günlük hayatta temel düzeyde işaret dilini kullanır. |
PÇ-12 | Toplumsal cinsiyet eşitliği hususunda gerekli hassasiyeti gösterir. |
PÇ-13 | Araştırma yeterliklerini kazanır. |
PÇ-14 | Bilgisayar ile fotoğraf üzerinde temel düzenlemeler yapar. |
PÇ-15 | Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
PÇ-16 | İşletme kurma ve yönetme konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-17 | Derslerde öğrendiklerinin bir işletmede uygulamasını yapar. |
PÇ-18 | Temel tasarım bilgilerini öğrenir. |
PÇ-19 | Objelerden yola çıkarak yaptığı grafiksel yorumları, tasarım ilkelerine uygun yüzey üzerinde düzenler. |
PÇ-20 | Farklı tekniklerle objeleri renklendirir. |
PÇ-21 | Dergi ve gazete sayfası tasarlama yeterlilikleri kazanır. |
PÇ-22 | Geometrik formları kullanarak çizim yapar. |
PÇ-23 | Perspektif türlerini kullanarak çizim yapar. |
PÇ-24 | Sanat tarihi dönemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-25 | Batı sanatı tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-26 | Kültür, dil, tarih, uygarlık ve sanat arasındaki ilişkileri kavrar. |
PÇ-27 | Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. |
PÇ-28 | Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
PÇ-29 | Tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanır. |
PÇ-30 | Stilizasyon ve deformasyon kullanarak semboller hazırlar. |
PÇ-31 | Türk ve dünya grafik sanatı tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-32 | Tipografik düzenlemelerle tasarım yapar. |
PÇ-33 | Geleneksel tekniklerle ya da dijital ortamda illüstrasyonlar hazırlar. |
PÇ-34 | Tasarım yaparken bitmap tabanlı program kullanır. |
PÇ-35 | Grafik tasarımla ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-36 | Grafik anlatım tekniklerini bilir. |
PÇ-37 | Yunan Mitolojisi ve Roma Mitolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-38 | Grafik tasarımda görsel algı ve iletişim hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-39 | Grafik üretim tekniklerini bilir. |
PÇ-40 | Şablon baskı, monotip baskı, yüksek baskı (linol baskı, ağaç baskı) tekniklerini uygular. |
PÇ-41 | Ambalaj maketi oluşturur. |
PÇ-42 | Stant tasarımı, üç boyutlu davetiyeler, özel katlamalı broşürler ve satış malzemeleri yapar. |
PÇ-43 | Tasarladığı web tasarımı sitesini yayına hazır hale getirir. |
PÇ-44 | Bilgisayar desteği ile amblem ve logo tasarımı yapar. |
PÇ-45 | Kurumsal kimlik tasarımı yapar. |
PÇ-46 | Afiş, broşür, kitap kapağı, dergi/bülten, gazete sayfası tasarımı yapar. |
PÇ-47 | Ambalaj tasarımı yapar. |
PÇ-48 | Türk Sanatı Tarihi dönemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-49 | Tasarımların baskı tekniğine göre çıkışını alır. |
PÇ-50 | Farklı malzemeler ile tipografik düzenlemeler yapar. |
PÇ-51 | Çukur baskı ve serigrafi baskı tekniklerini uygular. |
PÇ-52 | Estetik kavramları ve sanat kuramları hakkında genel bilgi sahibi olur. |
PÇ-53 | Üç boyutlu modelleme ve animasyon tekniklerini bilir. |
PÇ-54 | Görsel iletişim tasarımı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-55 | Göstergebilim kuramlarını ve ilgili alanlarla ilişkisini kavrar. |
PÇ-56 | Yeni iletişim teknolojileri ile yeni medya uygulamaları yapar. |
PÇ-57 | İnternet ortamında çalışabilen grafik animasyonlar yapar. |
PÇ-58 | İnternet reklamcılığı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
PÇ-59 | Web projesi yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-60 | 3 boyutlu modellemeleri 3 boyutlu yazıcılarda üretir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 | PÇ-52 | PÇ-53 | PÇ-54 | PÇ-55 | PÇ-56 | PÇ-57 | PÇ-58 | PÇ-59 | PÇ-60 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 | PÇ-52 | PÇ-53 | PÇ-54 | PÇ-55 | PÇ-56 | PÇ-57 | PÇ-58 | PÇ-59 | PÇ-60 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Proje süreçleri içinde yer alır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında başarıyla uygulama yürütür. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 | PÇ-52 | PÇ-53 | PÇ-54 | PÇ-55 | PÇ-56 | PÇ-57 | PÇ-58 | PÇ-59 | PÇ-60 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje süreçleri içinde yer alır. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında başarıyla uygulama yürütür. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Grafik Tasarımı ön lisans programından mezun olan öğrenciler, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerle “Grafik Tasarımcı” veya “Grafik Teknikeri” unvanı alabileceklerdir. Program mezunları kendi girişimlerini yapabilecekleri gibi; orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, grafik tasarım stüdyolarında, reklam ajanslarında, medya sektöründe, bünyesinde tanıtım birimi bulunan kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilir. |
Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde Fotoğraf, Fotoğraf ve Grafik Sanatlar, Fotoğraf ve Video, Grafik, Grafik Öğretmenliği, Grafik Sanatları, Grafik Tasarım dikey geçiş yapabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ -I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İSG101 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GRT105 | PERSPEKTİF | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
GRT107 | SANAT TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GRT109 | SANAT VE TASARIM KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ENF101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GRT101 | TEMEL TASARIM | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GRT103 | YAYIN TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GRT104 | GÖRSEL TASARIM-I | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GRT106 | GRAFİK DESEN | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
GRT110 | GRAFİK SANATI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GRT102 | REKLAMCILIK BİLGİLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GRT108 | TEMEL FOTOĞRAF | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GRT112 | TİPOGRAFİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GRT205 | GÖRSEL TASARIM-II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
GRT207 | GRAFİK TASARIM-I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GRT203 | İLLÜSTRASYON | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
STJ201 | STAJ I | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
GRTSEÇ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GRTSEÇ 2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GRT202 | AMBALAJ TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GRT206 | GRAFİK TASARIMI-II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GRT204 | HAREKETLİ GRAFİK TASARIM | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
STJ202 | STAJ II | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GRTSEÇ 3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GRTSEÇ 4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ÇEV201 | ÇEVRE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
EST201 | ESTETİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
İLT201 | İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GRT209 | MİTOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GRT221 | DİJİTAL FOTOĞRAFÇILIK | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GRT213 | GÖRSEL ALGI VE İLETİŞİM | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 5 |
GRT219 | GÖSTERGEBİLİM | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GRT215 | GRAFİK ÜRETİM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GRT223 | ÖZGÜN BASKI-I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GRT217 | REKLAM ANALİZİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
İDL201 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MAÇ201 | MATEMATİK ÇALIŞMALARI-I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
MET202 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TCÇ202 | TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GRT210 | TÜRK SANATI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AYT202 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GRT212 | BASKIYA HAZIRLIK | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GRT214 | DENEYSEL TİPOGRAFİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GLÇ202 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GRT218 | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GRT204 | HAREKETLİ GRAFİK TASARIM | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GRT226 | İNTERNET REKLAMCILIĞI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MAÇ202 | MATEMATİK ÇALIŞMALARI-II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GRT222 | ÖZGÜN BASKI-II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GRT220 | ÜÇ BOYUTLU MODELLEME VE ANİMASYON | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GRT225 | ÜÇ BOYUTLU YAZICILAR | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GRT214 | WEB TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GRT216 | YENİ MEDYA UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 1 atölye, 3 bilgisayar laboratuvarı, 7 tam donanımlı sınıf, 1 adet konferans salonunda yürütülmektedir. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphaneden ve kütüphane ve laboratuarda bulunan internet hizmetinden ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres : Hacı Bektaş Veli Meslek Yüksekokulu, Bala Mahallesi Çilehane Cd. No: 94/A 50800 HACIBEKTAŞ/NEVŞEHİR /TÜRKİYE Web Adresi : http://hbmyo.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0384 228 10 00 Faks : Bölüm Başkanı : Öğr. Gör. Betül MÜEZZİNOĞLU Tel : 0384 228 10 00 e-mail : betulmuezzinoglu@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü : Öğr. Gör. Betül MÜEZZİNOĞLU Tel : 0384 228 10 00 e-mail :betulmuezzinoglu@nevsehir.edu.tr |