2003-2004 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesine bağlı olarak açılan Yüksekokulumuz 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine bağlanarak eğitim-öğretim'e devam etmektedir. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı programına, meslek liselerinin ilgili bölümlerden veya normal liselerden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’ nin ilgili türde belirlenen puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir. |
Programın amacı, toplumsal yaşamda ve iş dünyasında enerji sektöründe ihtiyaç duyulan üstün nitelikli, analitik düşünebilen, gelişme ve yeniliklere açık, yaşam boyu öğrenme ilkesini özümsemiş, ulusal değerleri önemseyen teknikerler yetiştirmektir. Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu müdürlük ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı programı, öğrencilerini, elektrik ve enerji sektörüyle ilgili birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Programımız sahip olduğu eğitim ve öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Programımız Avrupa Birliği projelerini gerçekleştirmek ve bu projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlamayı amaçlamaktadır. Program müfredatındaki dersler ile öğrencilerin eğitim sonrasında daha kolay iş bulması ve lisans programlarına geçen öğrencilerin, geçtikleri programa kolayca uyum sağlayabileceği yeterlilikte işlenmektedir. |
PÇ-1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar. |
PÇ-3 | Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
PÇ-4 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-5 | Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
PÇ-6 | Toplumsal ve mesleki hayatında çevre ve insan sağlığı kurallarına uyma hususunda gerekli hassasiyeti gösterir. |
PÇ-7 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
PÇ-8 | İş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahip olur. |
PÇ-9 | Işığa ve kompozisyon kurallarına uygun fotoğraf çeker. |
PÇ-10 | Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
PÇ-11 | Günlük hayatta temel düzeyde işaret dilini kullanabilir. |
PÇ-12 | Toplumsal cinsiyet eşitliği hususunda gerekli hassasiyeti gösterir. |
PÇ-13 | Araştırma yeterliklerini kazanır. |
PÇ-14 | Bilgisayar ile fotoğraf üzerinde temel düzenlemeler yapar. |
PÇ-15 | Beden eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-16 | İşletme kurma ve yönetme konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-17 | Derslerde öğrendiklerini bir işletmede uygulamasını yapar. |
PÇ-18 | Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
PÇ-19 | Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. |
PÇ-20 | Analog elektronik devre elemanlarının yapısını, özelliklerini, çalışma prensiplerini ve çeşitlerini kavrar. |
PÇ-21 | Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
PÇ-22 | İşyeri yönetimi konusunda bilgi sahip olur. |
PÇ-23 | Kalite yönetim sistemi ve standartları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-24 | Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgi ve gelişmeleri takip eder. |
PÇ-25 | Endüstriyel uygulamalarda kullanılan sensörler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-26 | Girişimcilik bilinci kazanır. |
PÇ-27 | Meslek derslerinde öğrendikleri ile sistem tasarımı yapabilir. |
PÇ-28 | Elektrik-Elektronik alanı ile ilgili ölçümleri yapar. |
PÇ-29 | Doğru akım devre analizi yöntemlerini uygular. |
PÇ-30 | Elektronik devrelerin açık şema ve baskı devrelerini bilgisayar ortamında çizer. |
PÇ-31 | Alternatif akım devre analizi yöntemlerini uygular |
PÇ-32 | Endüstriyel elektronik devreleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-33 | WEB sitesi tasarlar. |
PÇ-34 | Klasik elektrik motorları dışında kalan yeni elektrik motorları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-35 | Elektrik makineleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-36 | Otomatik kontrol sistem tasarımı yapabilir. |
PÇ-37 | PLC sistemlerini tasarlar. |
PÇ-38 | Yeni nesil güç sistemleri konusunda mesleki bilgi ve beceriye sahip olur. |
PÇ-39 | Elektrikli taşıtlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-40 | İklimlendirme ve soğutma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-41 | Hidrojen enerjisi ve kullanımıyla ilgili gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-42 | Elektrik kumanda devrelerini tasarlar. |
PÇ-43 | Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder. |
PÇ-44 | Termodinamik ile ilgili kavramları öğrenir. |
PÇ-45 | Enerji iletimi ve dağıtımını gerçekleştirmek için kullanılan elemanların özelliklerini bilir. |
PÇ-46 | Hidroelektrik ve termik santraller hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-47 | Jeotermal enerji ve kullanımıyla ilgili gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-48 | Enerji üretimi için gerekli yakıtlar ve yanma teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-49 | Rüzgar ve güneş enerjisi ile elektrik üretimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-50 | Türkiye ve dünyadaki enerji yönetimi stratejileri ile ilgili gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-51 | Güneş enerjili konut ısıtma sistemleri ile ilgili gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-52 | Doğalgaz enerjisi ve kullanımıyla ilgili gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-53 | Akıllı bina sistemleri ile ilgili gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-54 | Yüksek gerilim tekniğini bilir. |
PÇ-55 | Güç sistemlerinin analizlerini yapar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 | PÇ-52 | PÇ-53 | PÇ-54 | PÇ-55 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 | PÇ-52 | PÇ-53 | PÇ-54 | PÇ-55 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bireysel olarak veya takımlarda çalışır. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | X | X | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 | PÇ-52 | PÇ-53 | PÇ-54 | PÇ-55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | 4 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu programdan mezun olan öğrenciler; enerji sektörünün her sahasında rahatlıkla istihdam olanaklarına sahip olacaklardır. "Enerji Teknikeri" ünvanı alan öğrenciler, enerji üretimi, iletimi, dağıtımı ve kullanılması alanlarında bakım-onarım, tasarım ya da uygulama aşamalarında çok geniş iş alanları bulacaklardır. |
Dikey geçiş sınavı ile fakültelerin Elektrik Mühendisliği , Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği,Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Enerji Sistemleri Mühendisliği, Fizik, Kontrol Mühendisliği, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Uçak Elektrik-Elektronik, Uzay Mühendisliği bölümlerine yerleşebileceklerdir. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ENR103 | DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENR101 | ELEKTRİK-ELEKTRONİK ÖLÇME | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENR107 | ELEKTRONİK | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENR105 | ENERJİ ÜRETİMİ VE SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
İSG101 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MAT101 | MATEMATİK I | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENF103 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI-I | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENR106 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ENR108 | ALTERNATİF AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ENR102 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ DEVRE TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ENR110 | ENERJİ İLETİMİ VE DAĞITIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MAT102 | MATEMATİK II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ENR104 | TERMODİNAMİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENR201 | HİDROELEKTRİK VE TERMİK SANTRALLER | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENR203 | KUMANDA DEVRELERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENR205 | MİKRODENETLEYİCİLER | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
STJ201 | STAJ I | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENRSEÇ 1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ENRSEÇ 2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENR206 | AKILLI ŞEBEKELER | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ENR204 | PROGRAMLANABİLİR DENETLEYİCİLER | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ENR202 | RÜZGAR VE GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
STJ202 | STAJ II | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ENRSEÇ 3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ENRSEÇ 4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ÇEV201 | ÇEVRE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
İLT201 | İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
İŞL201 | İŞLETME YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KLT201 | KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENR221 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ENR207 | ELEKTRİK MAKİNELERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
FOT201 | FOTOĞRAFÇILIK-I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ENR219 | GÜÇ SİSTEMLERİ ANALİZİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ENR209 | HİDROJEN ENERJİSİ VE KULLANIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ENR215 | JEOTERMAL ENERJİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
MAÇ201 | MATEMATİK ÇALIŞMALARI I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
MYD201 | MESLEKİ YABANCI DİL I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ENR213 | ÖZEL ELEKTRİK MOTORLARI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ENR211 | SENSÖRLER | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
WEB201 | WEB TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
ENR217 | YAKITLAR VE YANMA TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ENR226 | ENERJİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GRŞ202 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
İDL201 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MET202 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TCÇ202 | TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENR220 | AKILLI BİNA SİSTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
AYT202 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BED202 | BEDEN EĞİTİMİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ENR218 | DOĞALGAZ ENERJİ SANTRALLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ENR210 | ELEKTRİKLİ TAŞITLAR | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ENR208 | ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
FOT202 | FOTOĞRAFÇILIK-II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GLÇ202 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ENR222 | GÜNEŞ ENERJİLİ KONUT ISITMA SİSTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ENR224 | İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ENR216 | KONTROL SİSTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MAÇ202 | MATEMATİK ÇALIŞMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MYD202 | MESLEKİ YABANCI DİL II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SAT202 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ENR212 | YÜKSEK GERİLİM TEKNİĞİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Programımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 8 öğretim görevlisi ile 3 bilgisayar laboratuarı, 1 devreler laboratuarı, 1 tasarım atölyesi, 1 sayısal sistemler laboratuarı, 7 tam donanımlı sınıf, 1 adet konferans salonunda yürütülmektedir. Programımızdaki öğrenciler gün boyunca açık olan kütüphaneden, kütüphane ve laboratuarlarda bulunan internet hizmetinden kesintisiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres : Bala Mahallesi Çilehane Cd. No: 94/A, 50800 HACIBEKTAŞ/NEVŞEHİR, Türkiye Web Adresi : http://hbmyo.nevsehir.edu.tr/ Tel :0384 228 10 00- 28002 Faks : Bölüm Başkanı : Öğr. Gör. Ayşe KOŞATEPE Tel : -- e-mail : aysekosatepe@nevsehir.edu.tr Program AKTS/DS Koordinatörü : Öğr. Gör. Ayşe KOŞATEPE Tel : -- e-mail : aysekosatepe@nevsehir.edu.tr |