Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 29 Mayıs 2007 tarihinde 26536 sayılı Resmi Gazete’de ilanı ile yürürlüğe girmesi sonucu kurulmuştur. 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Yönetim ve organizasyon Doktora Programına öğrenci alınmaya başlanmıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarılı bir şekilde tamamlayıp, program yeterliliklerini sağlayan öğrencilere yönetim ve organizasyon alanında doktora diploması verilir. |
Bu programdan diploma almaya hak kazanan öğrenciler Doktora derecesine sahip olur. |
Bu programa hem lisans hem de yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar başvurabilmektedir. Programın kontenjanı; - Yüksek lisans mezunları için; Türkiye uyruklu en az 5 ve yabancı uyruklu 2 öğrenci kontenjanı mevcuttur. - Lisans mezunları için; T.C. uyruklu 2, yabancı uyruklu 1 öğrenci kontenjanı mevcuttur. Programa başvuru şartları şu şekildedir: - Yüksek lisans mezunları için; Yüksek lisans mezunu olarak müracaat edecek adayların İşletme anabilim dalı doktora programına yüksek lisans mezunu olarak müracaat edecek adayların Genel İşletme, İşletme Anabilim Dalının Bilim Dalları, Yönetim Bilişim Sistemi, Sağlık Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Turizm İşletmeciliği, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik, Konaklama İşletmeciliği, Bankacılık ve Uluslararası Finans, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, İşletme Mühendisliği ve Endüstri Mühendisliği tezli yüksek lisans programlarından mezun olmaları gerekmektedir. ALES puanının en az 55 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (YDS, YÖKDİL ve dengi sınavlar) en az 55, yüksek lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 65 olması gerekmektedir. - Lisans mezunları için; Lisans mezunu olarak müracaat edecek adayların, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin İşletme ve İktisat, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümleri, İşletme Fakültesi, Turizm Fakültesinin Turizm İşletmeciliği Bölümü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokullarının Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümü, Endüstri Mühendisliği ve İşletme Mühendisliği Bölümü mezunu olmaları gerekmektedir. ALES puanının en az 80 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (YDS, YÖKDİL ve dengi sınavlar) en az 55, lisans not ortalamasının ise 100 üzerinden 76.66 olması gerekmektedir. İşleme Anabilim Dalı Doktora Programına müracaat edecek adayların Test of English as a Foreign Language (TOEFL), International English Language Testing System (IELTS) ve Üniversitelerarası Kurul tarafından YDS’ye eşdeğer kabul edilen diğer yabancı dil sınavlarından eşdeğer puan aldıklarını belgelemeleri durumunda başvuruları kabul edilecektir. Başvuruların değerlendirilmesi aşağıdaki şekilde yapılır; - Başvuran adayların ALES puanın % 60’ı, lisans/yüksek lisans mezuniyet notunun % 30’u, yabancı dil sınav notunun % 10’u dikkate alınarak sıralama yapılacak, yapılacak sıralama sonucuna göre iki (2) katı kadar aday mülakata alınacaktır. Diğer adaylar mülakata alınmayacaktır. Doktora programına kabul edilmede adayların; eşit ağırlık puan türünden ALES puanının % 50’si, lisans/yüksek lisans mezuniyet not ortalamasının % 20’si, yabancı dil sınav puanının % 10’u ve mülakat notunun % 20’si dikkate alınarak sıralama yapılacaktır. Bu şekilde hesaplanan notun en az 55 olması gerekmektedir. |
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu yükseköğretim kurumlarinda önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasinda geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arasi kredi transferi yapilmasi esaslarina ilişkin yönetmelik kapsamında gerçekleştirilmektedir. |
Yüksek lisans mezunları için; işletme bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve yeterlilik sınavını başardıktan sonra, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere İşletme alanında doktora diploması verilir. Lisans mezunları için; işletme bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 48 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve yeterlilik sınavını başardıktan sonra, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere işletme alanında doktora diploması verilir. |
Yönetim ve organizasyon doktora programının amacı, öğrencileri, işletme yönetimi ilgili teori ve yöntem bilgisi ile donatmak, disiplin içi ve disiplinler arası özgün araştırmalar yapmasına sağlamak, onların yeni bilgiler üretme yeteneklerini geliştirmek ve bu doğrultuda ulusal ve uluslararası düzeyde bilime katkıda bulunmaktır. Bu program çerçevesinde, işletme alanındaki bilgileri değerlendirebilen ve derinlemesine bir bakış açısıyla irdeleyerek yorumlayabilen, yeni ve özgün bilgiler üretmek üzere bilimsel çalışma süreçlerine hakim olan, araştırma yöntemlerinde üst düzey birikime sahip, analiz ve sentez becerileri gelişmiş mezunlar yetiştirmek hedeflenmektedir. Alanında başarılı yönetim ve organizasyon akademisyenlerinin ve uzmanlarının yetiştirilmesi programın temel amacını oluşturmaktadır. Doktora programı; Yüksek lisans mezunları için 1 yılı ders aşaması ve 3 yılı tez aşaması olmak üzere toplam 4 yıl, lisans mezunları için 2 yılı ders aşaması ve 3 yılı tez aşaması olmak üzere toplam 5 yıldır. Tez aşamasının başlaması için doktora yeterlilik sınavının geçilmesi gerekmektedir. Her öğrenciye bir danışman atanmaktadır ve öğrenciler ders tercihlerini danışman öğretim üyelerinin yardımıyla yapmaktadır. |
PÇ-1 | Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. |
PÇ-2 | Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
PÇ-3 | Yönetim ve organizasyon alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. |
PÇ-4 | Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
PÇ-5 | Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
PÇ-6 | İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
PÇ-7 | Kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarda çalışabilir. |
PÇ-8 | En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. |
PÇ-9 | Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. |
PÇ-10 | Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
PÇ-11 | Yönetim ve organizasyon alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve Yönetim ve organizasyon alanında “Doktor” unvanını alır. |
PÇ-12 | Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile üniversitelerde, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | X | ||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | X | ||||||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | X | X | ||||||||||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | X | X | ||||||||||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | X | X | ||||||||||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | X | X | ||||||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | X | ||||||||||
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | |||||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | X | ||||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | X | |||||||||||
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | X | X | ||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | X | |||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | X | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | X | |||||||||||
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | X | ||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. | X | X | ||||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | ||||||||
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | X | X | X | |||||||||
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | X | X | X | X | ||||||||
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | X | X | X | |||||||||
Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. | X | |||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | |||||||||
Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. | X | |||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||||||||
Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | ||||||||||
Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. | X | X | X | |||||||||
Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. | ||||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | ||||||||||
Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,8. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 | x | x | x | x | 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | x | x | 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | x | x | 4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. | 2 | x | 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. | 5 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. | 3 | x | x | x | x | 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. | 2 | x | x | x | 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu bölümden mezun olan örgenciler, Yönetim ve organizasyon Doktoru unvanı almaktadırlar. Program, araştırma yapma istek ve becerisine sahip, yeni fikirlere açık, analiz yeteneği yüksek ve iletişim konularında başarılı mezunlar vermektedir. Mezunlar, almış oldukları eğitime bağlı olarak öncelikle üniversitelerde olmak üzere işletmeciliğin farklı alanlarında tüm sektörlerde istihdam edilebilmektedir. |
Bu programı başarıyla bitirenler, istedikleri takdirde bir post-doktora programına başvurabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN601 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA TASARIMI VE YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ01 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN602 | ANABİLİM DALI SEMİNERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEÇ02 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEÇ03 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEÇ04 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN903 | TEZ ÇALIŞMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 24 |
YÖN901 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN904 | TEZ ÇALIŞMALARI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | |
YÖN902 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN903 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 24 |
YÖN901 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN904 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 24 |
YÖN902 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN619 | BİLGİ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN617 | BİLİM VE YÖNETİM FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN623 | ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE MÜZAKERE TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN613 | ÇEVREYE DUYARLI YÖNETİM VE İŞLETMECİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN615 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN611 | GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN625 | KARİYER GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN603 | MAKRO ÖRGÜT KURAMLARI TARTIŞMA ALANLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN607 | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN621 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ ALANINDA YÖNLENDİRİLMİŞ OKUMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN605 | STRATEJİK YÖNETİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN627 | TOPLUM VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN609 | YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN604 | MİKRO ÖRGÜT KURAMLARI TARTIŞMA ALANLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN-630 | NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE UYGULAMALARI | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
YÖN610 | ÖRGÜTLER VE YÖNETİM: TÜRKİYE ÖRNEĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN608 | ÖRGÜTLERDE DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN614 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN622 | SOSYAL GİRİŞİMCİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN606 | STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
YÖN626 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN612 | ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN624 | YENİ LİDERLİK YAKLAŞIMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN628 | YÖNETİM ALANINDA ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN618 | YÖNETİM ALANINDA YÖNLENDİRİLMİŞ OKUMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN616 | YÖNETİM ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
YÖN620 | YÖNETİM PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN905 | DOKTORA YETERLİLİK HAZIRLIK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 30 |
YÖN907 | TEZ ÖNERİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YÖN906 | DOKTORA YETERLİLİK HAZIRLIK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 30 |
YÖN908 | TEZ ÖNERİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 30 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavların katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB) ve (CB) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Yönetim ve organizasyon Doktora Programını tamamlayabilmek için; - Yüksek lisans mezunu öğrenciler; tez çalışmasına başlamadan önce toplam 24 krediden az olmamak koşuluyla en az sekiz adet dersi ve anabilim dalı seminer dersini başarıyla tamamlamak ve yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorundadır. Birbirini izleyen dört yarıyılın sonunda kredili dersler ile anabilim dalı seminer dersinden başarısız olan öğrencinin ilgili enstitü ile ilişiği kesilir. Öğrenci, kendi tez danışmanı tarafından açılan uzmanlık alan dersine kayıt yaptırmakla yükümlüdür. - Lisans mezunu öğrenciler; tez çalışmasına başlamadan önce toplam 48 krediden az olmamak koşuluyla en az on altı adet dersi ve anabilim dalı seminer dersini başarıyla tamamlamak ve yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorundadır. Birbirini izleyen altı yarıyılın sonunda kredili dersler ile anabilim dalı seminer dersinden başarısız olan öğrencinin ilgili enstitü ile ilişiği kesilir. Öğrenci, kendi tez danışmanı tarafından açılan uzmanlık alan dersine kayıt yaptırmakla yükümlüdür. |
Tam Zamanlı |
Yönetim ve organizasyon doktora programı eğitim-öğretim faaliyetleri; 3 profesör, 8 doçent ve 7 doktor öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümün eğitim ve öğretim faaliyetleri 3 adet 30 kişilik kapasiteye ve projeksiyon cihazına ve Internet bağlantısına sahip sınıflarda yürütülmektedir. Ayrıca enstitüde kablosuz Internet bağlantısı olanağı da bulunmaktadır. |
Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı , 50300, NEVŞEHİR Web Adresi : http://sbe.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-228 10 00/2360 Faks : 0-384- 228 10 39 Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Suzan ÇOBAN Tel : 0-384-228 10 00/16022 e-mail : suzan@nevsehir.edu.tr |