|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET SUAT BİRECİKLİGİL (suatbirecikligil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Canlıların birbirleri ve çevreleriyle olan ilişkilerini incelemek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Canlıların birbirleriyle ve cansız ortamla olan ilişkilerini kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Enerji akımı ve madde döngülerinin öneminin kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Ekosistemlerin ve gelişimlerini öğrenebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Canlı topluluklarının gelişimlerini öğrenebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ekosistemde enerji akımları, Madde döngüleri, Deniz ve kara ekosistemleri, Süksesyon, Ötrofikasyon, Populasyon ekolojisi, Ekoloji sorunlarına genel bir bakış. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genel Kavramlar | Sunum |
| 2 | Biyolojinin çevre açısından önemi, çevreyi kirleten unsurlar. | Sunum |
| 3 | Hava kirliliği | Tartışma |
| 4 | Ozon tabakasındaki değişim ve bunların yol açtığı değişiklikler. | Tartışma |
| 5 | Sera etkisi ve bunların yol açtığı olumsuz etkiler | Beyin fırtınası |
| 6 | Su kirliliği | Literatür taraması |
| 7 | Toprak kirliliği | Literatür taraması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İnsanın dünya ekosistemlerine etkisi. | Sunum |
| 10 | Yaban hayatı ve doğal yaşama ortamları. | Sunum |
| 11 | Yurdumuzda çevre faktörleri etkisindeki yaşama ortamları; ormanlar. | Sunum |
| 12 | Çayır ve meralar. | Sunum |
| 13 | Sulak alanlar; akarsular, göller, denizler. | Sunum |
| 14 | Sulak alanların işlev ve yararları, ürünleri, biyolojik özellikleri | Soru cevap |
| 15 | Sulak alanların işlev ve yararları, ürünleri, biyolojik özellikleri | Soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahmet Kocatas, Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 | |
| 2 | Ahmet KOCATAŞ, Ekoloji Çevre Biyolojisi, Dora Basın-Yayın Dağ., 2012 | |
| 3 | Ekoloji ve Çevre Bilgisi, Anadolu Üniversitesi, Yayın:3754 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, laptop, biyolojik canlı örnekleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||