Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / ORT 201 - ORGANİK TARIM

Kodu: ORT 201 Adı: TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORGANİK TARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBEY İMAMOĞLU (aybeyimamoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYBEY İMAMOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tarımda kültür-teknik uygulamaları ve buna ilişkin ülke sorunları hakkında genel bilgiler vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarımda kültürteknik konularının önemini kavrayabilir, bunları yorumlayabilir ve konumuna uygun tavır geliştirebilir. PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler.
PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ülkedeki kültür-teknik çalışmalarına ilişkin sorunları ve çözüm esaslarını kavrayabilir, insiyatif kullanabilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Toprak ve su kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olabilir. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanabilir. PÇ-10 Organik Tarım Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır.
PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir.
PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Toprak ve su kaynaklarından optimum biçimde yararlanılması, bu kaynakların korunması ve geliştirilmesi, üretimin çeşitli aşamalarında gerekli tüm yapı ve tesislerin planlanması, projelenmesi ve yapımı, tarım işletmelerinin yapısal ve fiziksel yönden gelişmelerini sağlayan ve etkileri uzun dönemli olan önlemlerin incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültürteknik biliminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki boyutları Sulama sistemlerinin tarihsel gelişiminin tartışılması
2 Tarımsal üretim sistemlerinde çevre kontrolü Sulamadan kaynaklanan sorunların tartışılması
3 Agrometeoroloji ve kültürteknik çalışmalarındaki yeri Sunum
4 Tarımsal hidroloji ve kültürteknikteki yeri Sunum
5 Su kaynaklarının geliştirilmesi Sunum
6 Sulamada su kalitesi ve tuzluluk Sunum
7 Sulama teknolojileri Damla sulama sistemlerinin incelenmesi
8 Ara Sınav
9 Drenaj ve arazi ıslahı Mikro drenaj uygulaması
10 Sulama sistemlerinin izleme ve değerlendirilmesi İnfiltrasyon
11 Türkiye'nin toprak ve su koruma sorunları Soru-cevap
12 Kırsal yerleşmeler ve altyapı sorunları Soru-cevap
13 Tarımsal yapı projelerinin hazırlanması ve uygulanması Soru-cevap
14 Tarımsal yapıları planlama ve uygulama sorunları Soru-cevap
15 Çevre kirliliği ve sorunları Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kanber, R. 2002. Sulama. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 4 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 91