|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BAŞARIR, SELDA ÖZER, HATİCE ÖZGAN SUCU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin yabancı dilde başlangıç seviyesinde yazılı veya sözlü anlatımı doğru olarak anlayabilmesi, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmesi, anlatılmak istenileni anlaşılır bir şekilde sözlü ifade edebilmesi ve okuduğunu anlama yetilerini geliştirebilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kendini tanıtabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Temel seviyede İngilizce konuşabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Temel seviyede yazılmış İngilizce yazıları okuyabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Gitmek istediği bir yeri sorabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Sorulan bir yeri tarif edebilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-6 | Bir arkadaşını bir yere davet edebilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | Alışveriş ve kıyafetler hakkında konuşabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-8 | Yaşadığı evi ve hayalindeki evi anlatabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kapsam: Bu derste öğretilecek konular ve geliştirilecek dil yetenekleri: A.Konuşma: Tanışma, kendini tanıtma, başkalarını tanımak amacıyla sorular sorabilme, sorulan sorulara doğru ve anlamlı cevaplar verebilme, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek konuşma, B. Dinleme-Anlama: Normal hızdaki bir konuşmayı dinleyip anlama, konuşmaya cevap verme, vurgu ve tonlamaları fark etme, kısaltmaları anlama, C. Yazma: Kurallara uygun yazma, not alma, formları ve tabloları doldurma, D. Okuma- Anlama: Okuduğunu anlama, kelime dağarcığını geliştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Verb to be, possessive adjectives,verbs have/go/live/like, posessives. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
2 | Present simple. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
3 | Present simple. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
4 | There is/are, some/any/a lot of, this/that/these/those. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
5 | Can/can't,Adverbs, was/were/could, was born. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
6 | Past simple. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
7 | Past simple. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Count and uncount nouns, I like, I'd like, some/any,how much/how many. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
10 | Comparative adjectives, have got, superlative adjectives. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
11 | in/on/at for places, present continuous. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
12 | Present simple or present continuous. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
13 | Going to future, infinitive of purpose. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
14 | Present perfect, ever and never, yet and since. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
15 | Tense revision. | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student's Book. Oxford:OUP. | |
2 | Soars, L. & Soars, J. (20011. New Headway Elementary Workbook. Oxford:OUP | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student's Book. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Workbook. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Class Audio CDs. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Teacher's Book. Oxford:OUP Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |