Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / YBD101 - TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ

Kodu: YBD101 Adı: YABANCI DİL I Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA BAŞARIR, SELDA ÖZER, HATİCE ÖZGAN SUCU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin yabancı dilde başlangıç seviyesinde yazılı veya sözlü anlatımı doğru olarak anlayabilmesi, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmesi, anlatılmak istenileni anlaşılır bir şekilde sözlü ifade edebilmesi ve okuduğunu anlama yetilerini geliştirebilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kendini tanıtabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Temel seviyede İngilizce konuşabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Temel seviyede yazılmış İngilizce yazıları okuyabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Gitmek istediği bir yeri sorabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-5 Sorulan bir yeri tarif edebilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-6 Bir arkadaşını bir yere davet edebilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
DÖÇ-7 Alışveriş ve kıyafetler hakkında konuşabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
DÖÇ-8 Yaşadığı evi ve hayalindeki evi anlatabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kapsam: Bu derste öğretilecek konular ve geliştirilecek dil yetenekleri: A.Konuşma: Tanışma, kendini tanıtma, başkalarını tanımak amacıyla sorular sorabilme, sorulan sorulara doğru ve anlamlı cevaplar verebilme, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek konuşma, B. Dinleme-Anlama: Normal hızdaki bir konuşmayı dinleyip anlama, konuşmaya cevap verme, vurgu ve tonlamaları fark etme, kısaltmaları anlama, C. Yazma: Kurallara uygun yazma, not alma, formları ve tabloları doldurma, D. Okuma- Anlama: Okuduğunu anlama, kelime dağarcığını geliştirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Verb to be, possessive adjectives,verbs have/go/live/like, posessives. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
2 Present simple. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
3 Present simple. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
4 There is/are, some/any/a lot of, this/that/these/those. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
5 Can/can't,Adverbs, was/were/could, was born. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
6 Past simple. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
7 Past simple. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
8 Ara Sınav
9 Count and uncount nouns, I like, I'd like, some/any,how much/how many. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
10 Comparative adjectives, have got, superlative adjectives. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
11 in/on/at for places, present continuous. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
12 Present simple or present continuous. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
13 Going to future, infinitive of purpose. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
14 Present perfect, ever and never, yet and since. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
15 Tense revision. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student's Book. Oxford:OUP.
2 Soars, L. & Soars, J. (20011. New Headway Elementary Workbook. Oxford:OUP
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student's Book. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Workbook. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Class Audio CDs. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Teacher's Book. Oxford:OUP Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 2 3 6
Kısa Sınav (Quiz) 1 3 3
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150