|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama dilleri ile endüstriyel uygulamalar yapabilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Unity Oyun Motorunun Temel Yapılarını ve Bileşenlerini Kullanarak Basit Bir Oyun Projesi Geliştirebilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | C# Programlama ile Unity İçinde Etkileşimli Oyun Mekanikleri ve Kontrol Sistemleri Oluşturabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Unity Projesini Ses, Animasyon ve Kullanıcı Arayüzü ile Destekleyerek Yayınlanabilir Bir Oyun Haline Getirebilir |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma, Formlar ve özellikleri, Standart nesneler, Giriş ve mesaj pencereleri, Diyalog pencereleri, Gelişmiş nesneler, Operatörler, Fonksiyonlar, Karar yapıları ve döngüler, Diziler, Grafik uygulamaları, Raporlama uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Unity'ye Giriş ve Oyun Motoru Kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
2 | Unity Arayüzü ve Sahne Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
3 | GameObject ve Bileşen (Component) Yapısı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
4 | Transform, Rigidbody ve Fizik Etkileşimleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
5 | C# ile Unity Scripting’e Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
6 | Giriş (Input) Sistemleri ve Oyuncu Hareketi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
7 | Çarpışmalar, Triggerlar ve Basit Etkileşimler | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | UI (Kullanıcı Arayüzü) Sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
10 | Ses Efektleri ve Arka Plan Müzikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
11 | Animasyonlar ve Animator Kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
12 | Sahne (Level) Geçişleri ve Scene Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
13 | Skor Sistemi ve Oyun Verisi Takibi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
14 | Oyun Yayınlama ve Build Alma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
15 | Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Furkan A., (2017), C# ile Görsel Programlama, Abaküs | |
2 | Barış Şaybak, 2022, Unity 2D Kullanarak C# Öğrenin | |
3 | Mehmet Ünsal, 2019, Uygulamalarla Unity 3D ve Android ile Oyun Geliştirme | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |