|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama dilleri ile endüstriyel uygulamalar yapabilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulamalarda kütüphane kullanabilir. |
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı uygulamalar ile veri transferi yapabilir. |
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İletişim uygulamaları geliştirebilir. |
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Birden çok katmanlı uygulama yapabilir. |
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma, Formlar ve özellikleri, Standart nesneler, Giriş ve mesaj pencereleri, Diyalog pencereleri, Gelişmiş nesneler, Operatörler, Fonksiyonlar, Karar yapıları ve döngüler, Diziler, Grafik uygulamaları, Raporlama uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Active form uygulaması yapmak Activex uygulaması yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
2 | DLL uygulaması yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
3 | API uygulaması yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
4 | Registry uygulaması yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
5 | OLE nesneleri ile çalışmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
6 | Resim dosyaları ile çalışmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
7 | Pdf uzantılı dosyalarla çalışmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre birimleri ile iletişim kuran uygulama yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
10 | Dosya transfer uygulaması yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
11 | Elektronik posta uygulaması yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
12 | Canlı mesajlaşma uygulaması yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
13 | Client-server uygulama yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
14 | Çok katmanlı uygulama yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
15 | Çok katmanlı uygulama yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Furkan A., (2017), C# ile Görsel Programlama, Abaküs | |
2 | Barış Şaybak, 2022, Unity 2D Kullanarak C# Öğrenin | |
3 | Mehmet Ünsal, 2019, Uygulamalarla Unity 3D ve Android ile Oyun Geliştirme | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |