Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL202 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL202 Adı: GÖRSEL PROGRAMLAMA III Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama dilleri ile endüstriyel uygulamalar yapabilmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Unity Oyun Motorunun Temel Yapılarını ve Bileşenlerini Kullanarak Basit Bir Oyun Projesi Geliştirebilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 C# Programlama ile Unity İçinde Etkileşimli Oyun Mekanikleri ve Kontrol Sistemleri Oluşturabilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Unity Projesini Ses, Animasyon ve Kullanıcı Arayüzü ile Destekleyerek Yayınlanabilir Bir Oyun Haline Getirebilir PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma, Formlar ve özellikleri, Standart nesneler, Giriş ve mesaj pencereleri, Diyalog pencereleri, Gelişmiş nesneler, Operatörler, Fonksiyonlar, Karar yapıları ve döngüler, Diziler, Grafik uygulamaları, Raporlama uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Unity'ye Giriş ve Oyun Motoru Kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
2 Unity Arayüzü ve Sahne Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
3 GameObject ve Bileşen (Component) Yapısı Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
4 Transform, Rigidbody ve Fizik Etkileşimleri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
5 C# ile Unity Scripting’e Giriş Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
6 Giriş (Input) Sistemleri ve Oyuncu Hareketi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
7 Çarpışmalar, Triggerlar ve Basit Etkileşimler Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
8 Ara Sınav
9 UI (Kullanıcı Arayüzü) Sistemleri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
10 Ses Efektleri ve Arka Plan Müzikleri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
11 Animasyonlar ve Animator Kullanımı Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
12 Sahne (Level) Geçişleri ve Scene Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
13 Skor Sistemi ve Oyun Verisi Takibi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
14 Oyun Yayınlama ve Build Alma Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
15 Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 M. Furkan A., (2017), C# ile Görsel Programlama, Abaküs
2 Barış Şaybak, 2022, Unity 2D Kullanarak C# Öğrenin
3 Mehmet Ünsal, 2019, Uygulamalarla Unity 3D ve Android ile Oyun Geliştirme
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 2 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 8 16
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 1 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90