Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / YBD102 - TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ

Kodu: YBD102 Adı: YABANCI DİL II Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA BAŞARIR, ASLI ÖZDEMİR, HATİCE ÖZGAN SUCU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin yabancı dilde başlangıç seviyesinde yazılı veya sözlü anlatımı doğru olarak anlayabilmesi, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmesi, anlatılmak istenileni anlaşılır bir şekilde sözlü ifade edebilmesi ve okuduğunu anlama yetilerini geliştirebilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Günlük aktivitelerini anlatabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Kibarca telefon konuşmaları yapabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Buluşmak için plan yapabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-4 Gelecekte yapmayı planladığı şeyleri anlatan cümleler yazabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-5 Geçmişte yaşadığı olayları anlatabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-6 Yaptığı bir tatili anlatan bir yazı yazabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-7 Hastalıklar ve tedavileri hakkında konuşabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
DÖÇ-8 yeteneklerini anlatabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-9 Yapılan bir teklifi kibarca reddedebilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
DÖÇ-10 Yardım ve izin isteyebilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-11 Hayat hikayesini anlatabilir. PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kapsam: Bu derste öğretilecek konular ve geliştirilecek dil yetenekleri: A.Konuşma: Tanışma, kendini tanıtma, başkalarını tanımak amacıyla sorular sorabilme, sorulan sorulara doğru ve anlamlı cevaplar verebilme, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek konuşma, B. Dinleme-Anlama: Normal hızdaki bir konuşmayı dinleyip anlama, konuşmaya cevap verme, vurgu ve tonlamaları fark etme, kısaltmaları anlama, C. Yazma: Kurallara uygun yazma, not alma, formları ve tabloları doldurma, D. Okuma- Anlama: Okuduğunu anlama, kelime dağarcığını geliştirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Daily activities at home, household chores and leisure activities, simple present tense Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
2 Simple present tense: habitual activities, questions with how often Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
3 weather, time expressions, present continuous tense Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
4 Present continuous tense: yes/no questions, information questions Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
5 Drinks and food, count and non-count nouns Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
6 How many, how much, ıs there any/ are there any Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
7 Simple present tense vs. present continuous tense Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
8 Ara Sınav
9 The past tense of be, past time expressions, years, seasons Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
10 The simple past tense Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
11 Adjectives to describe hair, parts of the body Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
12 Accidents and injuries, ailments and remedies, giving advice: should Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
13 Abilities and skills, adverbs to describe ability,can, can't, reasons to decline ans invitation, requests Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
14 Future tense: be going to, would like Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
15 Academic subjects, life events, free-time activities Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals. New York: Pearson Longman.
2 Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals, Copy&Go. New York: Pearson Longman.
3 Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals,Complete Assessment Package. New York: Pearson Longman.
4 Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch TV, Top Notch Fundamentals, Video Course. New York: Pearson Longman.
5 Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Pop Songbook, Top Notch Fundamentals. New York: Pearson Longman.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals. New York: Pearson Longman. Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals, Copy&Go. New York: Pearson Longman. Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals,Complete Assessment Package. New York: Pearson Longman. Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch TV, Top Notch Fundamentals, Video Course. New York: Pearson Longman. Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Pop Songbook, Top Notch Fundamentals. New York: Pearson Longman. Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 10 1 5
2.Kısa Sınav (Quiz) 12 2 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 1 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 5 2 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 5 5 25
Kısa Sınav (Quiz) 5 1 5
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180