|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BAŞARIR, ASLI ÖZDEMİR, HATİCE ÖZGAN SUCU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin yabancı dilde başlangıç seviyesinde yazılı veya sözlü anlatımı doğru olarak anlayabilmesi, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmesi, anlatılmak istenileni anlaşılır bir şekilde sözlü ifade edebilmesi ve okuduğunu anlama yetilerini geliştirebilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günlük aktivitelerini anlatabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kibarca telefon konuşmaları yapabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Buluşmak için plan yapabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Gelecekte yapmayı planladığı şeyleri anlatan cümleler yazabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Geçmişte yaşadığı olayları anlatabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-6 | Yaptığı bir tatili anlatan bir yazı yazabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-7 | Hastalıklar ve tedavileri hakkında konuşabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-8 | yeteneklerini anlatabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-9 | Yapılan bir teklifi kibarca reddedebilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-10 | Yardım ve izin isteyebilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-11 | Hayat hikayesini anlatabilir. |
PÇ-7 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kapsam: Bu derste öğretilecek konular ve geliştirilecek dil yetenekleri: A.Konuşma: Tanışma, kendini tanıtma, başkalarını tanımak amacıyla sorular sorabilme, sorulan sorulara doğru ve anlamlı cevaplar verebilme, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek konuşma, B. Dinleme-Anlama: Normal hızdaki bir konuşmayı dinleyip anlama, konuşmaya cevap verme, vurgu ve tonlamaları fark etme, kısaltmaları anlama, C. Yazma: Kurallara uygun yazma, not alma, formları ve tabloları doldurma, D. Okuma- Anlama: Okuduğunu anlama, kelime dağarcığını geliştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Daily activities at home, household chores and leisure activities, simple present tense | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
2 | Simple present tense: habitual activities, questions with how often | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
3 | weather, time expressions, present continuous tense | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
4 | Present continuous tense: yes/no questions, information questions | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
5 | Drinks and food, count and non-count nouns | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
6 | How many, how much, ıs there any/ are there any | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
7 | Simple present tense vs. present continuous tense | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | The past tense of be, past time expressions, years, seasons | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
10 | The simple past tense | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
11 | Adjectives to describe hair, parts of the body | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
12 | Accidents and injuries, ailments and remedies, giving advice: should | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
13 | Abilities and skills, adverbs to describe ability,can, can't, reasons to decline ans invitation, requests | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
14 | Future tense: be going to, would like | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
15 | Academic subjects, life events, free-time activities | Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals. New York: Pearson Longman. | |
2 | Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals, Copy&Go. New York: Pearson Longman. | |
3 | Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals,Complete Assessment Package. New York: Pearson Longman. | |
4 | Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch TV, Top Notch Fundamentals, Video Course. New York: Pearson Longman. | |
5 | Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Pop Songbook, Top Notch Fundamentals. New York: Pearson Longman. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals. New York: Pearson Longman. Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals, Copy&Go. New York: Pearson Longman. Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Fundamentals,Complete Assessment Package. New York: Pearson Longman. Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch TV, Top Notch Fundamentals, Video Course. New York: Pearson Longman. Saslow, J. & Ascher, A. (2008). Top Notch Pop Songbook, Top Notch Fundamentals. New York: Pearson Longman. Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 10 | 1 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 12 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 1 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |