|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, İşletmecilikle ilgili temel kavram ve bilgilerle, yönetim kavram ve uygulamasının verilmesi, aralarındaki ilişkiyi ortaya koyabilme, güncel iş yaşamı ile öğrenilen kavramlar arasındaki ilişkiyi görme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini tanımlayabilir ve önemini kavrar |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşletmelerin çevre ile etkileşimini açıklayabilir, sistem, alt sistem, açık ve kapalı sistemler kavramlarını tanımlayabilir, işletmeyi sistem boyutu ile analiz edebilir |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-16 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rekabet, girişimcilik, büyüklük vb. gibi temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir ve fikir yürütebilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Farklı işletme türlerini sınıflandırabilir ve karşılaştırabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel işletmecilik kavramları, işletmelerin amaçları, işletmelerin sınıflandırılması, işletmenin kuruluşu, işletmenin maliyetleri ve gelirleri, işletmenin performansı, yönetim fonksiyonu, tedarik ve üretim fonksiyonu, pazarlama fonksiyonu, muhasebe, finans fonksiyonu, insan kaynakları fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma-geliştirme (AR-GE) fonksiyonu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar | Anlatım/Soru-Cevap |
2 | Temel Kavramlar | Anlatım/Soru-Cevap |
3 | İşletmelerin Amaçları | Anlatım/Soru-Cevap |
4 | İşletmenin Çevresi | Anlatım/Soru-Cevap |
5 | İşletmelerin Sınıflandırılması | Anlatım/Soru-Cevap |
6 | İşletmenin Kuruluşu | Anlatım/Soru-Cevap |
7 | Yönetim Fonksiyonu | Anlatım/Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tedarik ve Üretim Fonksiyonu | Anlatım/Soru-Cevap |
10 | Pazarlama Fonksiyonu | Anlatım/Soru-Cevap |
11 | Halkla İlişkiler Fonksiyonu | Anlatım/Soru-Cevap |
12 | İnsan Kaynakları Fonksiyonu | Anlatım/Soru-Cevap |
13 | Muhasebe, Finans Fonksiyonu | Anlatım/Soru-Cevap |
14 | Araştırma-Geliştirme (AR-GE) Fonksiyonu | Anlatım/Soru-Cevap |
15 | Sosyal Sorumluluk | Anlatım/Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karaca, Şükran; Meftune Özbakır Umut (Editör) (2019); Genel İşletme, Ankara: Detay Yayıncılık | |
2 | Şimşek, Şerif M. ve Adnan Çelik (2015). Genel İşletme Konya: Eğitim-Akademi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |