|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste insan kaynaklarını yönetme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan kaynakları planlaması yapabilir |
PÇ-3 Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-12 Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-16 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşgören tatmin düzeyini artırıcı çabaları uygulayabilir |
PÇ-3 Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-16 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-19 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mesleki gelişime ilişkin faaliyetleri yürütebilir |
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır. PÇ-17 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İş yaşamında nelerin motivasyon unsuru olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-2 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-3 Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-16 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yoğun operasyon günleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
2 | Çalışma çizelgesi hazırlanırken dikkat edilecek hususlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
3 | Çalışma çizelgesi hazırlanırken dikkat edilecek hususlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
4 | İş kanunu | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
5 | İşletme kuralları | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
6 | Değerlendirme kriterleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
7 | Çalışma Ortamını Hazırlamada Dikkat Edilecek Hususlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ast-Üst Koordinasyonu | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
10 | Bilgi verme yöntemleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
11 | Motivasyon | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
12 | Toplam Kalite, Stratejik Plan | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
13 | Yerli ve yabancı basılı kaynaklar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
14 | Mesleki organizasyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
15 | Hizmet içi eğitimler | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sabuncuoğlu, Zeyyat (2011). İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi. | |
2 | Okakın, Neslihan (2009). Çalışma Yaşamında İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, PC, Projeksiyon, Görsel ve İşitsel Dokümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |