|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYLİN ALKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstatistik kavramlarının ve uygulama imkanlarının anlaşılması, sayısal bilgilerin derlenmesi ve belirsiz bir ortamda karar verip akla uygun biçimde yorumlanması, belli durumlarda hangi veri çözümleme yönteminin neden ve nasıl kullanılmasının uygun olduğunu ortaya çıkarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistik Yöntemlerini etkin olarak kullanbilir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal araştırmalarda istatistiksel analiz tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Model ve hipotez geliştirebilir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | örneklemi hesaplayabilir. |
PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistiğin Tanımı, Veri, Değişken Türleri, Frekans Dağılımları, Grafikler, Verilerin Düzenlenmesi, Merkezsel Eğilim ve Dağılım Ölçüleri, Olasılık, Rasgele Değişkenler ve Çeşitleri, Anket analizi: Anket nedir? Ölçek türleri, verilerin analizi ve yorumu. Örnekleme kuramı, Örnekleme teknikleri, Tahmin, Hipotez testleri, Regresyon ve korelasyon analizi, Endeksler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar, Değişken ve Türleri, Ölçme Düzeyleri, | Konu anlatımı ve problem çözümü |
2 | Verilerin Düzenlenmesi ve Grafikler | Konu anlatımı ve problem çözümü |
3 | Merkezsel Eğilim Ölçüleri ( Duyarlı ve Duyarlı olmayan Ortalamalar) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
4 | Dağılım Ölçüleri | Konu anlatımı ve problem çözümü |
5 | Olasılık ( Olasılığın Tanımı, Basit ve Bileşik Olaylar Bağımlı ve Bağımsız Olaylar, Ayrık Olay, Şartlı Olasılık) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
6 | Olasılık (Bağımlı ve Bağımsız Olaylarda Çarpma Kuralı, Bağımlı ve Bağımsız Olaylarda Toplama Kuralı, Permütasyon, Kombinasyon, Bayes Teoremi) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
7 | Rasgele Değişkenler ve Çeşitleri ( Kesikli Rasgele Değişkenler) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rasgele Değişkenler ve Çeşitleri (Sürekli Rasgele Değişkenler) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
10 | Bilinen Bazı Dağılımlar; Kesikli Olasılık Dağılımları ( Düzgün, Bernoulli, Binom, ) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
11 | Bilinen Bazı Dağılımlar; Kesikli Olasılık Dağılımları ( Düzgün, Bernoulli, Binom, Geometrik) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
12 | Bilinen Bazı Dağılımlar; Sürekli Olasılık Dağılımları (Düzgün, Üstel, Normal, Standart Normal ) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
13 | Bilinen Bazı Dağılımlar; Sürekli Olasılık Dağılımları (Düzgün, Üstel, Normal, Standart Normal ) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
14 | İki Değişkenli Olasılık Dağılımları (Kesikli Rasgele değişkenler) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
15 | İki Değişkenli Olasılık Dağılımları (Sürekli Rasgele değişkenler | Konu anlatımı ve problem çözümü |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özer Serper, Uygulamalı İstatistik 1-2, Bursa: Ezgi Kitabevi, 2004 | |
2 | Murray R. Spiegel/ Larry J. Stephens, İstatistik, (Çevirenler: Alptekin ESİN ve Salih ÇELEBİOĞLU), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2003 | |
3 | İşletme ve İktisat İçin İstatistik, Paul NEWBOLD (Çeviren: Ümit Şenesen), Literatür Yayınları, 4. Baskı, İstanbul, 2000. | |
4 | Çıngı, H. Örnekleme Kuramı, H.Ü. Yayayınları, Ankara | |
5 | ESİN, A. EKNİ, M., GAMGAM, H. İstatistik, GAZİ KİTABEVİ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tüm İstatistik Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 134 |