|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ATA (ayseata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mesleğinde matrisler ve lineer denklem sistemleri ile ilgili uygulamalar yapabilir. |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mesleğinde geometri ile ilgili uygulamalar yapabilir. |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mesleğinde trigonometri ile ilgili uygulamalar yapabilir. |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Karmaşık sayılar, karmaşık sayıların kartezyen ve kutupsal gösterimi, karmaşık sayılarda dört işlem, üstel fonksiyonlar, logaritma, türev ve integral alma yöntemleri, logaritma, türev ve integralin mesleki alanda kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Karmaşık sayılar | Anlatma,Soru Cevap |
2 | Karmaşık sayıların kartezyen ve kutupsal gösterimi | Anlatma,Soru Cevap |
3 | Karmaşık sayıların mesleki anlamda kullanımı | Anlatma,Soru Cevap |
4 | Logaritmanın tanımı ve özellikleri | Anlatma,Soru Cevap |
5 | Logaritma alma yöntemleri | Anlatma,Soru Cevap |
6 | Logaritmanın mesleki alanda kullanımı | Anlatma,Soru Cevap |
7 | Limit tanımı ve uygulamaları | Anlatma,Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Limit ve süreklilik özellikleri | Anlatma,Soru Cevap |
10 | Türev | Anlatma,Soru Cevap |
11 | Türev alma yöntemleri | Anlatma,Soru Cevap |
12 | Türevin mesleki alanda kullanımı | Anlatma,Soru Cevap |
13 | İntegral | Anlatma,Soru Cevap |
14 | İntegral alma yöntemleri | Anlatma,Soru Cevap |
15 | İntegralin mesleki alanda kullanımı. | Anlatma,Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Meslek Yüksek Okulları İçin Uygulamalı Matematik, Kamil Temizyürek, Nurdan Çolakoğlu, Beta Yayıncılık | |
2 | Meslek Matematiği, Nusret Alperen, Alperen Yayıncılık | |
3 | Muammer GÖKBULUT, ( 2009), “Meslek Matematiği Ders Notları” | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |