|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER ÇOBAN (omercoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin diğer sınıflarda görecekleri turizm konusundaki belli başlı dersler için giriş niteliğinde bir zemin oluşturmak, turizm konusuyla ilgili genel kavramları açıklamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm sektörünün genel yapısını açıklayabilir ve yorumlayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye’deki ve Dünyadaki turizm hareketleri hakkında yorum yapabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Turizmin turist kabul eden ülke üzerine sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel etkilerini açıklayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm ve Turist ile ilgili Kavramlar, Turist Tipolojileri, Turizm ve Diğer Bilim Dalları Arasındaki İlişki, Turizm Çeşitleri, Turizmin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar, Turizm Arzı, Turizm Talebi, Turizmin Ekonomik, Sosyal ve Fiziksel Çevre Üzerindeki Etkileri, Türkiye'de Turizmin Gelişimi, Turizm Hareketleri ve Yeni Trendler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı, Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | Anlatım yöntemi |
2 | Turizm ve Turist Kavramları, Turist Tipolojileri, Turizm ve Diğer Bilim Dalları Arasındaki İlişki | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
3 | Turizm Çeşitleri | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
4 | Turizmin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
5 | Turizm Sektörü ve Turizm Arzı | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
6 | Turizm Arzı | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
7 | Turizm Talebi | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizmin Ekonomik, Sosyal ve Fiziksel Çevre Etkileri | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
10 | Turizmin Ekonomik, Sosyal ve Fiziksel Çevre Etkileri | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
11 | Türkiye'de Turizmin Gelişimi | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
12 | Türkiye'de Turizmin Gelişimi | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
13 | Turizm Hareketleri ve Yeni Trendler | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
14 | Turizm Hareketleri ve Yeni Trendler | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
15 | Ulusal ve Uluslararası Turizm Kuruluşları | Anlatım yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, N. (2018). Genel turizm ilkeler ve kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
2 | Emir, O. (2016). Genel Turizm Bilgisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |