Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR119 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR119 Adı: İNGİLİZCE DİNLEME VE KONUŞMA I Teorik+Uygulama: 6+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YELDA SARIKAYA ERDEM (yelda.sarikaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
UĞUR ÜNALIR, YELDA SARIKAYA ERDEM,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına (CEFR) uygun olarak dört dil becerisinde A2-B1 seviyesinde İngilizce edinmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kişisel ilgi alanına giren güncel bir konuda, basit bir dil kullanarak avantaj ve dezavantajları sıralayan, görüşlerini belirten ve gerekçelendiren bir metin yazabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Aile, hobiler ve ilgi alanları, iş, seyahat ve güncel olaylar gibi konularda biraz tereddüt ve dolambaçlı ifadelerle kendini ifade edebilecek yeterli kelime dağarcığına sahip olarak idare edecek kadar dil kullanabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İstenen bilgiyi bulmak için uzun metinleri tarayabilir ve belirli bir görevi yerine getirmek için bir metnin farklı bölümlerinden veya farklı metinlerden bilgi toplayabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bildiği bir konuda bir bakış açısını gerekçelendirmek için basit nedenler sunabilecek kadar dilbilgisi yapısı kullanabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Deneyim alanına giren basit konularda tavsiyelerde bulunmak ve tavsiye istemek için gerekli kelimeleri kullanabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 İlgi alanına giren bir dizi bilindik konu hakkında, bir dizi kısa ayrık unsuru doğrusal bir sıralamaya bağlayarak basit bağlantılı metinler yazabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, CEFR A2-B1 düzeyinde günlük hayatta düzenli olarak karşılaşılan konuları, dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken ortaya çıkması muhtemel durumları, deneyimleri ve olayları içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 1. Ünite - Birisiyle tanışma, selamlama, kendisi hakkında konuşma ve tanıtma İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
2 1. Ünite - Yaşadığı yeri tanıtma, günlük yaşamı ve rutinleri hakkında konuşma, edat çalışmaları Bireysel çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Eksik bilgi tamamlama aktiviteleri
3 1. Ünite - Röportaj soruları üretme ve bu soruları yanıtlama, birini tanıtma Rol yapma, Soru-Cevap, Beyin fırtınası, Kelime çalışması
4 2. Ünite - İzin almak üzere cümle kurma ve diyalog esnasında konuşma sırası alma kalıplarını kullanma Grup çalışması, Soru-Cevap, Kelime çalışması
5 2. Ünite - Günlük aktiviteleri aktarırken sıklık zarfları kullanma- Uyku alışkanlığı hakkında bir anket planlama ve bu anketi oluşturma İkili çalışma, Rol yapma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
6 2. Ünite - Verilen bir semineri daha rahat anlamak için sebep-sonuç cümlelerini bulmaya yönelik dinleme çalışmaları yapma İkili çalışma,Soru-Cevap, Kelime çalışması
7 2. Ünite - Ana fikri destekleyecek spesifik bilgileri bulma üzerine dinleme çalışmaları yapma Bireysel çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
8 Ara Sınav
9 3. Ünite - Şehir tanıtımında kullanılacak kelimeleri ve yapıları kullanma Beyin fırtınası, İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
10 3. Ünite - Zaman içerisinde meydana gelen değişiklikleri anlatmak üzere şimdiki zaman yapısını kullanma Bireysel çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
11 3. Ünite - Yaşadığı şehirde trend olan bir konu hakkında kısa konuşmalar hazırlama ve sunma İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
12 4. Ünite - Gelenekleri anlatan yapıları ve kelimeleri kullanarak cümleler kurma ve bu cümleleri aktarma İkili çalışma, Sunum, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
13 4. Ünite - Tavsiyede bulunmak üzere kipler ve sıfatlar kullanma Beyin fırtınası, İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
14 4. Ünite - Kısa bilgilendirme raporları hazırlama ve sunma İkili çalışma, Sunum yapma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
15 Genel Tekrar İkili çalışma,Rol yapma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Skillful 1 - Listening and Speaking
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Language Hub Pre-Intermediate Ders Kitabı, Language Hub Pre-Intermediate Etkileşimli Yazılımı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 3 10 30
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 2 1 2
Vize için çevrimiçi çalışma 0
Final için çevrimiçi çalışma 0
Toplam İş Yükü 180