|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YELDA SARIKAYA ERDEM (yelda.sarikaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
UĞUR ÜNALIR, YELDA SARIKAYA ERDEM, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına (CEFR) uygun olarak dört dil becerisinde A2-B1 seviyesinde İngilizce edinmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kişisel ilgi alanına giren güncel bir konuda, basit bir dil kullanarak avantaj ve dezavantajları sıralayan, görüşlerini belirten ve gerekçelendiren bir metin yazabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Aile, hobiler ve ilgi alanları, iş, seyahat ve güncel olaylar gibi konularda biraz tereddüt ve dolambaçlı ifadelerle kendini ifade edebilecek yeterli kelime dağarcığına sahip olarak idare edecek kadar dil kullanabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İstenen bilgiyi bulmak için uzun metinleri tarayabilir ve belirli bir görevi yerine getirmek için bir metnin farklı bölümlerinden veya farklı metinlerden bilgi toplayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bildiği bir konuda bir bakış açısını gerekçelendirmek için basit nedenler sunabilecek kadar dilbilgisi yapısı kullanabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Deneyim alanına giren basit konularda tavsiyelerde bulunmak ve tavsiye istemek için gerekli kelimeleri kullanabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İlgi alanına giren bir dizi bilindik konu hakkında, bir dizi kısa ayrık unsuru doğrusal bir sıralamaya bağlayarak basit bağlantılı metinler yazabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, CEFR A2-B1 düzeyinde günlük hayatta düzenli olarak karşılaşılan konuları, dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken ortaya çıkması muhtemel durumları, deneyimleri ve olayları içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Ünite - Birisiyle tanışma, selamlama, kendisi hakkında konuşma ve tanıtma | İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
2 | 1. Ünite - Yaşadığı yeri tanıtma, günlük yaşamı ve rutinleri hakkında konuşma, edat çalışmaları | Bireysel çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Eksik bilgi tamamlama aktiviteleri |
3 | 1. Ünite - Röportaj soruları üretme ve bu soruları yanıtlama, birini tanıtma | Rol yapma, Soru-Cevap, Beyin fırtınası, Kelime çalışması |
4 | 2. Ünite - İzin almak üzere cümle kurma ve diyalog esnasında konuşma sırası alma kalıplarını kullanma | Grup çalışması, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
5 | 2. Ünite - Günlük aktiviteleri aktarırken sıklık zarfları kullanma- Uyku alışkanlığı hakkında bir anket planlama ve bu anketi oluşturma | İkili çalışma, Rol yapma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
6 | 2. Ünite - Verilen bir semineri daha rahat anlamak için sebep-sonuç cümlelerini bulmaya yönelik dinleme çalışmaları yapma | İkili çalışma,Soru-Cevap, Kelime çalışması |
7 | 2. Ünite - Ana fikri destekleyecek spesifik bilgileri bulma üzerine dinleme çalışmaları yapma | Bireysel çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 3. Ünite - Şehir tanıtımında kullanılacak kelimeleri ve yapıları kullanma | Beyin fırtınası, İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
10 | 3. Ünite - Zaman içerisinde meydana gelen değişiklikleri anlatmak üzere şimdiki zaman yapısını kullanma | Bireysel çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
11 | 3. Ünite - Yaşadığı şehirde trend olan bir konu hakkında kısa konuşmalar hazırlama ve sunma | İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
12 | 4. Ünite - Gelenekleri anlatan yapıları ve kelimeleri kullanarak cümleler kurma ve bu cümleleri aktarma | İkili çalışma, Sunum, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
13 | 4. Ünite - Tavsiyede bulunmak üzere kipler ve sıfatlar kullanma | Beyin fırtınası, İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
14 | 4. Ünite - Kısa bilgilendirme raporları hazırlama ve sunma | İkili çalışma, Sunum yapma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
15 | Genel Tekrar | İkili çalışma,Rol yapma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Skillful 1 - Listening and Speaking | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Language Hub Pre-Intermediate Ders Kitabı, Language Hub Pre-Intermediate Etkileşimli Yazılımı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Vize için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
Final için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 180 |