|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, temel elektrik yasaları ve bu konudaki problem çözümlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Elektrik yükünü, elektrik alanı ve elektrik potansiyeli ele alan problemleri çözebilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Gauss yasasını kullanarak elektrik alan problemlerini çözebililir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Direnç ve sığa içeren doğru akım devreleri problemleri çözebilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Manyetik alan kavramını tanımlayabilir ve problem çözebilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Coulomb Yasası, Elektriksel Alan, Gauss Kanunu, Elektrik Potansiyel, Kondansatörler ve Dielektrik, Akım ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Manyetik Alanlar, Manyetik Alan Kaynakları, Faraday Kanunu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Elektrik Yüklerinin Özellikleri,Yalıtkanlar ve İletkenler,Elektroskop, Coulomb Yasası | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bir Dipolün Elektrik Alanı, Sürekli Bir Yük Dağılımının Elektrik Alanı,Tüklü Bir Çubuğun Elektrik Alanı,Düzügün Yüklü bir Halkanın Elektrik Alanı,Elektrik Alan Çizgileri, Düzgün Bir Elektrik Alanda Yüklü Parçacıkların Hareketi | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Elektrik Akısı,Bir Küpten Geçen Akı,Gauss Kanunu | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Gauss Kanunun Yüklü Yalıtkanlara Uygulanması,Küresel Simetreli Bir Yük Dağılımı,Silindirik SimetriliBir Yük Dağılımı,Elektrostatik Dengedeki İletkenler | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Potansiyel Farkı ve Elektriksel Potansiyel, Düzgün Bir Elektrik Alanındaki Potansiyel Farkları,Noktasal Yüklerin Oluşturduğu Potansiyel Enerji,Sürekli Yük Dağılımının Oluşturduğu Elektriksel Potansiyel,Düzgün Yüklenmiş Bir Kürenin Potansiyeli | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Sığanın Tanımı, sığanın Hesaplanması,Silindirik Kondansatör,Küresel Kondansatör | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Kondansatörlerin Bağlanması, Paralel Bağlama,Seri Bağlama,Yüklü Kondansatörlerde Depolanan Enerji,Dielektrik Kondansatörler, Bir Elektrik Alanda Elektrik Dipolü, Dielektriklerin Atomik Düzeyde Tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Elektrik Akımı,Direnç ve Ohm Kanunu,Elektriksel İletkenlik İçin Bir Model | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Elektromotor Kuvveti,Seri ve Parelel Bağlı Dirençler | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Kirchoff Kuralları, RC Devreleri,Elektrik Ölçen Aletler | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Manyetik Alan,Akım Taşıyan Bir İletkene Etkiyen Manyetik Kuvvet,Elektrik ve Manyetik Alanlar Arasındaki Farklar | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Manyetik Alan,Akım Taşıyan Bir İletkene Etkiyen Manyetik Kuvvet,Elektrik ve Manyetik Alanlar Arasındaki Farklar | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Düzgün Manyetik Aln İçersindeki Bir Akım İlmeğine Etkiyen Tork,Yüklü Bir Parçacığın Düzgün Bir Manyetik Alan İçerisndeki Hareketi,Hall Olayı | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Biot-Savart Yasası,İki Parelel İletken Arasındaki Manyetik Kuvvet,Ampere Kanunu,Manyetik Akı | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Halliday, D., & Resnick, R. (1992). Fiziğin Temelleri-II,(Çeviren: C. Yalçın). Arkadaş Yayınevi, Ankara. | |
| 2 | Serway, A., Beicher, R.J. (2017). Fen ve Mühendislik için Fizik. (Çev. K. Çolakoğlu). Palme Yayınları, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon Aleti | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||