|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı, öğrencilere genel matematiğin temel kavramları hakkında bilgi vererek fiziksel uygulamalar için gerekli olacak temel matematiksel altyapıyı kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel matematiksel işlemleri kavrama becerisine sahip olur. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alanında bir problemi bağımsız olarak kurgulayabilir, çözüm yöntemleri geliştirebilir ve gerektiğinde uygulayabilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
|
DÖÇ-3 | Belirli integralleri kullanarak alan, hacim ve yay uzunluğu hesaplama problemlerini çözebilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kapsamında integral tanımı, integrallin özellikleri, temel integral formülleri, integral teknikleri, integralin uygulamaları, genelleştirilmiş integraller, seriler, kuvvet serileri, Taylor ve Maclaurin serileri üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Belirsiz İntegral, Belirsiz integral alma kuralları, Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegrasyon Metodu. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
2 | Basit kesirlere ayırma yöntemi, Trigonometrik İfadelerin İntegrallenmesi | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
3 | İrrasyonel Cebirsel İfadelerin İntegrallenmesi, Binom İntegralleri. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
4 | Bazı Özgün İntegrallerin Hesaplanması, Belirli İntegral Tanımı | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
5 | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
6 | Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegralleme. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
7 | Genelleştirilmiş integraller, Özel Olmayan İntegraller, Karışık Örnekler | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genelleştirilmiş İntegrallerin Yakınsallık Kriterleri | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
10 | Alan Hesabı, Eğri Yayının Uzunluğu | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
11 | Hacim Hesabı | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
12 | Dönel Yüzeyin Alanının Hesabı. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Tanım Kümeleri. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
14 | İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
15 | İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa Balcı, Analiz I, Balcı yayınları, 2003, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 1 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |