|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin Türk dili bilgi kavramak ve beceriyi öğretmek için, öğrenme ve cümle unsurlarının kullanımı, anlatım bozuklukları kullanmadan yazma ve konuşma becerileri öğretmek için onları teşvik etmek için, uygun noktalama işaretlerini kullanmak içinakademik makale okuma ve not alma becerileri öğretmek, sunumlar yapma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkçede sözlü anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kompozisyon yazarken uyulması gereken kuralları sayabilir. |
PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk dilinin form elemanları ve türleri, cümleler, anlatım bozuklukları, noktalama, sunum, şiir, deneme, kompozisyon, makale, gazete ve dergi çalışmaları ve uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Morfoloji (İsim kökleri, fiil kökleri, çift kökleri) Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
2 | Morfoloji (Türk dili ve önekleri sonekler) Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
3 | Morfoloji (ad-oluşturan fiil ekleri, fiil oluşturan fiil ekleri) Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
4 | Morfoloji (çekimleri, çekimli isimler, çekimli fiiller) Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
5 | TürkçeİngilizceRusçaKelime grupları. Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, satırın sonunda içine monte kelimeler | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
6 | Kelime grupları.Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. tırnak işareti | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
7 | Cümle (cümlenin öğeleri, yüklem, özne, nesne, dolaylı nesne, zarf), Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, Ellipsis, eğik işareti | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cümle (cümle türleri, basit cümle, birleşik cümle, seri cümle, bağlama cümle) Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, kitap tanıtmaları. Tire | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
10 | Cümle (tür cümle, cümle tahlilleri) Sunum, şiir, deneme, hikaye, kompozisyon, gazete, dergi çalışmaları ve uygulamaları, yabancı uygun isimler | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
11 | Anlatım Bozuklukları | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
12 | Anlatım Bozuklukları | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
13 | yazılı anlatım türleri düşünce yazıları | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
14 | sözlü anlatım türleri | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
15 | sözlü anlatım türleri | Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1) YAZIM KILAVUZU; TDK Yayınları, Ankara, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |