|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin su kimyası ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Suyun yapısı ve özellikleri açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Su tayin yöntemelerini anlatabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Su kirliliğinin sebeplerini açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Atıksu arıtımı ile ilgili bilgileri açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Suyun yapısı, Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, su çevirimi, doğal su kaynakları ve içerikleri, suların fiziksel ve kimyasal analiz yöntemleri, çözücü olarak su, su kalitesi, içme, sulama, sanayi sularının özellikleri, kaplıca suları, maden suları, deniz suları, su kirliliği, biyolojik ve kimyasal su kirliliği kriterleri, atık suların arıtılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Su Kimyasına giriş | Anlatma yöntemi |
2 | Suyun yapısı ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
3 | doğada su, su çevrimi | Anlatma yöntemi |
4 | çözücü olarak su | Anlatma yöntemi |
5 | su kalitesi | Anlatma yöntemi |
6 | Su tayin yöntemleri | Anlatma yöntemi |
7 | içme, sulama, sanayi sularının özellikleri, | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | içme, sulama, sanayi sularının özellikleri (devam) | Anlatma yöntemi |
10 | kaplıca suları, maden suları, | Anlatma yöntemi |
11 | deniz suları, su kirliliği, | Anlatma yöntemi |
12 | İçme sularının kaynakları, arıtımı ve dezenfeksiyon metotları | Anlatma yöntemi |
13 | biyolojik ve kimyasal su kirliliği kriterleri | Anlatma yöntemi |
14 | Atık suların arıtılması Kimyasal arıtma | Anlatma yöntemi |
15 | Atık suların arıtılması Biyolojik arıma | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |