|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, nanomateryaller için bilinen ya da geliştirilen analiz ve karakterizasyon metotları hakkında genel bilgilerin edinilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nano teknoloji konusunda bilgiler öğrenebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nanoteknolojiyi tanıyabilir ve güncel çalışma alanlarını belirleyebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Nanomalzemeleri teknolojik uygulamalarına göre ayırt edebilir. |
PÇ-11 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilir. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kapsamında, nanomateryallerin özellikleri, uygulama alanları ve sentez metotları, metal ve metal oksit nanokristaller, yarıiletken filmler, karbon nanotüpler, XRD, TEM, SEM, AES, STM/AFM, UV-vis. ve FT-IR ile nanomateryallerin karakterizasyonu üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
2 | Neden nanomateryal? | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
3 | Nanopartiküllerin X-ışınları ile karakterizasyonu | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
4 | Geçirmeli elektron mikroskobu (TEM) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
5 | Taramalı elektron mikroskobu (SEM) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
6 | Auger elektron spekroskopisi (AES) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
7 | Taramalı tünelleme ve atomik kuvvet mikroskopları (STM/AFM) | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nanomateryallerin elektrokimyasal analizi | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
10 | Optiksel karakterizasyonlar | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
11 | Yarıiletken nanoyapıların absorpsiyonu | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
12 | Yarıiletken nanomateryallerin fotolüminesansı | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
13 | Metal ve metal oksit nanokristaller | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
14 | Karbon nanotüpler | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
15 | Karbon nanotüpler | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BHUSHAN, B., “ Handbook of Nanotechnology”, Spinger-Verlag, Berlin, Heidelberg, New York, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |