|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SITKI BAYTAK (sbaytak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Nanomateryaller için bilinen ya da geliştirilen analiz ve karakterizasyon metotları hakkında genel bilgilerin edinilmesi amaçlanmıştır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | nano teknoloji konusunda bilgiler öğrenir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nanomateryallerin özellikleri, uygulama alanları ve sentez metotları, metal ve metal oksit nanokristaller, yarıiletken filmler, karbon nanotüpler, XRD, TEM, SEM, AES, STM/AFM, UV-vis. ve FT-IR ile nanomateryallerin karakterizasyonu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | uygulama yok |
2 | Neden nanomateryal? | uygulama yok |
3 | Nanopartiküllerin X-ışınları ile karakterizasyonu | uygulama yok |
4 | Geçirmeli elektron mikroskobu (TEM) | uygulama yok |
5 | Taramalı elektron mikroskobu (SEM) | uygulama yok |
6 | Auger elektron spekroskopisi (AES) | uygulama yok |
7 | Taramalı tünelleme ve atomik kuvvet mikroskopları (STM/AFM) | uygulama yok |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nanomateryallerin elektrokimyasal analizi | uygulama yok |
10 | Optiksel karakterizasyonlar | uygulama yok |
11 | Yarıiletken nanoyapıların absorpsiyonu | uygulama yok |
12 | Yarıiletken nanomateryallerin fotolüminesansı | uygulama yok |
13 | Metal ve metal oksit nanokristaller | uygulama yok |
14 | Karbon nanotüpler | uygulama yok |
15 | Karbon nanotüpler | uygulama yok |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BHUSHAN, B., “ Handbook of Nanotechnology”, Spinger-Verlag, Berlin, Heidelberg, New York, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |