|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kimya öğrencilerine fiziksel kimyanın temel kavramlarını deneyler yoluyla anlayabilmelerini sağlayacak gerekli bilgi ve kavramları kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fizikokimya alanında deneysel çalışmalar yapabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fizikokimyadaki temel prensiplerin öğrenebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Analizde gerçekleşen reaksiyonları bilir ve analiz ile ilgili hesaplamaları yapabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kapsamında teorik bilgilerin yanı sıra fiziksel kimya laboratuvar I için ön hazırlık ve laboratuvar işlemleri; saf maddelerin yüzey ve ara yüz gerilimlerinin tayini, çözeltilerin yüzey gerilim büyüklükleri; saf bir maddenin viskozitesinin belirlenmesi ve sıcaklığa bağlılığı; bir maddenin iki çözücü arasında dağılımı; suyun elektrolizi; mono moleküler yüzey filmlerinin kalınlığının ve molekül alanının hesaplanması; molekül ağırlığı tayini ile ilgili konular üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, deney gruplarının belirlenmesi ve deneylerin ön hazırlığı | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
2 | Amonyum okzalatın çözünme entalpisi tayini , | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
3 | Etil asetatın sabunlaşması, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
4 | Viskozite yöntemi ile mol kütlesi tayini, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
5 | Kaynama noktası yükselmesi ile mol kütlesi tayini, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
6 | Victor-Meyer yöntemi ile mol kütlesi tayini, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
7 | Homojen denge, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kısmi mol hacminin belirlenmesi, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
10 | Dağılma yasası, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
11 | Buharlaşma entalpisi tayini, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
12 | Kırılma indisi. | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
13 | Telafi deneyleri | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
14 | Telafi deneyleri | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
15 | Telafi deneyleri | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A.M Halpern,. Deneysel Fizikokimya. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, 1997. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller, laboratuvar ve deney malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |