|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÜMMİHAN TAŞKOPARAN YILMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel elektrokimya bilgi ve tekniklerini analitik amaçlarla kullanabilmelerini ve yorum yapabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel elektrokimyasal bilgileri algılayabilir ve bunların geçerli olduğu analiz tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Elde edilecek olan verileri değerlendirecek bilgileri kullanabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Elektroanalitik yöntemleri kullanarak kalitatif ve kantitatif tayin yapabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Elektrolit çözeltilerde iyon göçü ve iletkenlik, taşıma sayıları, referans ve metal indikatör elektrotlar, membran elektrotlar, standart elektrot potansiyeli, hücre potansiyelleri, Nernst eşitliği, sıvı temas potansiyeli, elektrolitik hücrelerde akımın potansiyel etkisi potansiyometrik titrasyonlar, elektrogravimetri, kulometri, elektroliz için kullanılan elektrotlar, destek elektrolitler, çözücüler, çalışma elektrot tipleri, elektrokimyasal metodların temel prensipleri ve karşılaştırılması konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elektroanalitik kimyaya giriş | Beyin fırtınası, tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
2 | Elektrolit çözeltilerde iyon göçü ve iletkenlik, taşıma sayıları | Beyin fırtınası, tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
3 | Referans ve metal indikatör elektrotlar, membran elektrotlar (Cam, Sıvı ve Kristalin elektrotlar ) ve teorileri | Beyin fırtınası, tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
4 | Elektrokimyasal hücreler | Anlatım, soru cevap yöntemi |
5 | Elektrokimyasal hücrelerdeki akımlar | Anlatım, soru cevap yöntemi |
6 | Standart elektrot potansiyeli ve hücre potansiyelleri | Anlatım, soru cevap yöntemi |
7 | Nernst eşitliği, sıvı temas potansiyeli | Anlatım, soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektrolitik hücrelerde akım - potansiyel ilişkisi, ohmik düşme, polarizasyon etkileri | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
10 | Potansiyometrik titrasyonlar | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
11 | Elektrogravimetri, | Anlatım, soru cevap yöntemi |
12 | Kulometri | Anlatım, soru cevap yöntemi |
13 | Elektroliz için kullanılan elektrotlar, destek elektrolitler, çözücüler, çalışma elektrot tipleri | Anlatım, soru cevap yöntemi |
14 | Voltametrik metodların temel prensipleri ve karşılaştırılması | Anlatım, soru cevap yöntemi |
15 | Elektrokimyasal sensörler | Anlatım, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Enstrumental analiz, D. A. Skoog, F.J. Holler ve T.A. Nieman V.Baskı. Türkçe çeviri (E. Kılıç, . | |
2 | Electrochemical Methods (Fundamentals and Applications), A.J.Bard ve L.R. Faulkner 2. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |