|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencinin elektrokimyanın temel prensiplerini ve uygulamalarını, kuantum mekaniğini, makromoleküllerin karakterizasyonunu ve kinetiğini, kolloid tiplerini, bunların hazırlanmasını ve uygulamalarını anlamasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Katılar, sıvılar ve gazların mekanik özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Serbest enerji ve kimyasal dengeyi değerlendirebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çok bileşenli sistemlerin termodinamiğini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders içeriğinde denge elektrokimyası, dinamik elektrokimya, kuantum teorisinin uygulamaları, atom spektrumları, moleküler yapı, spektroskopi, moleküllerin, makromoleküllerin ve kolloidlerin elektriksel ve manyetik özellikleri yer almaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Denge elektrokimyası ve dinamik elektrokimya | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 2 | Kuantum kimyasına giriş (Kuantum mekaniğinin kökeni ve ilkeleri, mikroskobik sistemlerin dinamiği) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 3 | Kuantum teorisi uygulamaları (Öteleme, titreşim ve dönme hareketi) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 4 | Atomun yapısı ve atomik spektrumlar | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 5 | Molekül yapısı (bağ teorileri, moleküler simetri) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 6 | Spektroskopi 1 | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 7 | Spektroskopi 2 ve 3 | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İstatistiksel termodinamik | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 10 | İstatistiksel termodinamik | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 11 | Moleküllerin elektriksel ve manyetik özellikleri (dipoller, indüklenmiş dipoller moleküller arası etkileşimler, manyetik özellikler) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 12 | Makromoleküller ve kolloidler | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 13 | Taşınım olayları (gazlarda ve sıvılarda hareket, difüzyon) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 14 | Katı yüzeydeki olaylar (adsorpsiyon ve kataliz) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 15 | Katı yüzeydeki olaylar (adsorpsiyon ve kataliz) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Atkins, P.W. (2001). Fizikokimya. (Çev. Yıldız,S.,Yılma,H.,Kılıç,E.). Ankara: Bilim yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||