|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin elektrokimyanın temel prensiplerini ve uygulamalarını, kuantum mekaniğini, makromoleküllerin karakterizasyonunu ve kinetiğini, kolloid tiplerini, bunların hazırlanmasını ve uygulamalarını anlamasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Katılar, sıvılar ve gazların mekanik özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Serbest enerji ve kimyasal dengeyi değerlendirebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çok bileşenli sistemlerin termodinamiğini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriğinde denge elektrokimyası, dinamik elektrokimya, kuantum teorisinin uygulamaları, atom spektrumları, moleküler yapı, spektroskopi, moleküllerin, makromoleküllerin ve kolloidlerin elektriksel ve manyetik özellikleri yer almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Denge elektrokimyası ve dinamik elektrokimya | Anlatım, soru cevap yöntemi |
2 | Kuantum kimyasına giriş (Kuantum mekaniğinin kökeni ve ilkeleri, mikroskobik sistemlerin dinamiği) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
3 | Kuantum teorisi uygulamaları (Öteleme, titreşim ve dönme hareketi) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
4 | Atomun yapısı ve atomik spektrumlar | Anlatım, soru cevap yöntemi |
5 | Molekül yapısı (bağ teorileri, moleküler simetri) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
6 | Spektroskopi 1 | Anlatım, soru cevap yöntemi |
7 | Spektroskopi 2 ve 3 | Anlatım, soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İstatistiksel termodinamik | Anlatım, soru cevap yöntemi |
10 | İstatistiksel termodinamik | Anlatım, soru cevap yöntemi |
11 | Moleküllerin elektriksel ve manyetik özellikleri (dipoller, indüklenmiş dipoller moleküller arası etkileşimler, manyetik özellikler) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
12 | Makromoleküller ve kolloidler | Anlatım, soru cevap yöntemi |
13 | Taşınım olayları (gazlarda ve sıvılarda hareket, difüzyon) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
14 | Katı yüzeydeki olaylar (adsorpsiyon ve kataliz) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
15 | Katı yüzeydeki olaylar (adsorpsiyon ve kataliz) | Anlatım, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atkins, P.W., “Fizikokimya”, Çev. Yıldız,S.,Yılma,H.,Kılıç,E., Bilim yayıncılık, 2001, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |