|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı temel organik kimya bilgilerini almış olan öğrencilere ileri düzeyde organik kimya bilgileri verip çeşitli organik tepkimeler ve sentez yöntemlerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fonksiyonel grup içeren organik bileşiklerin IUPAC kuralına uygun olarak isimlendirmesini yapabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Farklı fonksiyonel grupların yapabileceği tepkime türlerini bilebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Organik tepkime koşullarının bilindiği durumlarda tepkime ürünü yazabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Tepkimelerde kullanılan reaktiflerin nerelerde kullanıldığını bilebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Benzen kimyası, benzenin elektrofilik aromatik yerdeğiştirme tepkimeleri, alkoller, fenoller, eterler, epoksitler, aldehitler, ketonlar, karboksilik asitler ve türevleri, karbonil alfa-yerdeğiştirme ve kondansasyon tepkimeleri, aminler, karbonhidratlar, amino asitler, peptitler, proteinler ve sentetik polimerlerin tanıtımı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Konjuge olmuş dienler | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Benzen ve aromatiklik | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Benzene kimyası: Elektrofilik aromatik yer değiştirme | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Alkoller ve fenoller | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Eterler ve epoksitler ile tioller ve sülfitler | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Aldehit ve ketonlar: Nükleofilik katılma tepkimeleri | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Karboksilik asitler ve nitriller | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karboksilik asit türevleri ve nükleofilik açil yerdeğiştirme tepkimeleri | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Karbonil alfa-yerdeğiştirme tepkimeleri | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Karbonil kondansasyon tepkimeleri | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Karbonil kondansasyon tepkimeleri (devam) | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Aminler | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Karbohidratlar ve amino asitler | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Peptitler ve proteinlere genel bir bakış | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | McMurry, J. (2016). Organic chemistry. Cengage Learning. | |
| 2 | Solomons, T. G., & Fryhle, C. B. (2002). Organik Kimya (Türkçe çevirisi). Gürol Okay & Yılmaz Yıldırır, Literatür Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||