|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimya öğrencilerine fizikokimyanın temel konularını deney yaparak anlayabilmesi ve el becerilerini geliştirilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak dersin amaçlarındandır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çözeltilerin fiziksel özelliklerini deneysel olarak açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kimyasal reaksiyon mekanizmalarını analiz edebilir ve hız ifadelerini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Elektrokimyasal hücrelerin yapısını ve elektrolitik çözelti termodinamiğini analiz edebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriğinde deneylerle ilgili teorik bilgi verilmesinin yanı sıra sıvıların kırılma indisi ve moleküler kırılma, bir sıvının gizli buharlaşma entalpisinin ve kohezif enerji yoğunluğunun belirlenmesi, kriyoskopi yöntemiyle molekül ağırlığı tayini, potonsiyometrik asit-baz titrasyonu, bir reaksiyonun kinetiğinin incelenmesi, asidi zayıf bir tuzun hidrolizinin pH ölçümleriyle belirlenmesi, sulu çözeltilerdekısmi molar hacimlerinin belirlenmesi konuları üzerine deneyler gerçekleştirilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, deney gruplarının belirlenmesi ve deneylerin ön hazırlığı | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
2 | Kısmen karışan iki sıvının faz dengesi | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
3 | Üç bileşenli sistemlerde faz dengesi | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
4 | İki bileşenli sistemlerde faz dengesi, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
5 | Adsorpsiyon, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
6 | Yüzey geriliminin belirlenmesi, | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
7 | Sollerin iyon adsorpsiyonu | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sıcaklık değişiminin tepkime hızına etkisi | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
10 | Hücre sabiti ve eşdeğer iletkenlik | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
11 | Elektroliz | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
12 | Ayrışma geriliminin belirlenmesi | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
13 | Telafi deneyleri | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
14 | Telafi deneyleri | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
15 | Telafi deneyleri | Tartışma, deney yapma, planlı grup çalışması, soru cevap yöntemleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tutkun, O., Şengil, İ.A., Teker, M., Demircan, N., Özacar, M., umbasar, R.A., Gülfen, M.,Manzak, “Fizikokimya Laboratuarı II,” 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, laboratuvar ve deney malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |