|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı birkaç basamaktan oluşan organik kimya laboratuvar deneylerini planlama ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karmaşık deney sistemlerini kurabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Tepkime sonucu çıkan ürünü saflaştırır ve analizini yapabilme beceri ve bilgisine sahip olabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-3 | Grup içinde uyum içinde çalışabilir |
PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-4 | Organik bileşiklerin sentezi konusunda pratik tecrübe kazanabilir |
PÇ-3 Laboratuvar araçlarını ve malzemelerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-4 Nitel ve nicel analiz yaparak elde ettiği verileri yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Organik Kimya II dersinde teorik olarak sentezi görülen bazı organik bileşiklerin laboratuar ortamında sentezlenmesi, fonksiyonel grupların birbirlerinden ayırt edilmesi, aldol kondasyonu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve güvenlik kuralları | Anlatım |
| 2 | Laboratuarda yapılacak deneyler hakkında önbilgilerin verilmesi ve ön hazırlık | Anlatım |
| 3 | İodoform Testi | Deney yapma |
| 4 | Kafein izolasyonu | Deney yapma |
| 5 | Aspirin Sentezi | Deney yapma |
| 6 | Polisiterin Sentezi | Deney yapma |
| 7 | Alkol ve fenollerin tayini | Deney yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cannizaro tepkimesi | Deney yapma |
| 10 | Aldehit ve ketonların tayini | Deney yapma |
| 11 | Anilin asetilasyonu | Deney yapma |
| 12 | Benzoin eldesi | Deney yapma |
| 13 | Aldol kondensasyonu | Deney yapma |
| 14 | Telafi deneyleri | Deney yapma |
| 15 | Telafi deneyleri | Deney yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erdik, E., Obalı, M., Yüksekışık, N., Öktemer, A., & Pekel, T. (2013). Denel Organik Kimya. Gazi Kitabevi, Ankara. | |
| 2 | Palleros, D. R. (2000). Experimental organic chemistry. John Wiley & Sons. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Cam malzemeler ve kimyasallar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 0 | ||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||