|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMMİHAN TAŞKOPARAN YILMAZ (ummihan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimya bölümünde öğrenim gören öğrencilerin enstrümental analiz dersinde öğrendikleri teorik bilgileri laboratuvar ortamında cihazları kullanarak uygulayabilmelerinin sağlanması, onların bireysel deneyim ve becerilerinin nicel ve nitel bilgi toplayabilmek için artırılmasına yönelik olarak piyasa koşullarına uygun biçimde yetiştirilmesini sağlamak şeklinde özetlenebilir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | enstrümental analiz takniklerini kullanarak analiz yapabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Elektrokimyasal metot kullanılarak enerji kıyaslanabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Laboratuvar uygulamalarına giriş, Laboratuvar iç yönergesi, Risk değerlendirmesi, Nicel ve nitel analiz teknikleri, Kalibrasyonu, UV spektrometresi, Atomik absorpsiyon spektrometresi ve benzer teknikler, Plazma spektrometreleri, Infrared spektrometresi, IR spektrumlarının yorumlanması. NMR spektrometresi, NMR spektrumlarının yorumlanması. Kütle spektrometresi ve spektrumlarının yorumlanması, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Lab. Yönergesi, Risk değerlendirmesi, Deney gruplarının oluşturulması | anlatım |
2 | Morötesi-Görünür Bölge Spektroskopisi: Karışımların Nicel Analizi | deney yapma |
3 | Morötesi-Görünür Bölge Spektroskopisi: Kompleks Kararlılık Sabitlerinin tayini | deney yapma |
4 | Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi (AAS) | deney yapma |
5 | Alev Emisyon Spektroskopisi | deney yapma |
6 | Polarografi | deney yapma |
7 | DPP ile eser element analizi | deney yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletkenlik Ölçümüyle Nötralleşme Titrasyonu | deney yapma |
10 | Potansiyometrik Yöntemle Nötralleşme Titrasyonu | deney yapma |
11 | Nükleer Manyetik Rezonans (NMR) | deney yapma |
12 | İnfrared spektroskopisi | deney yapma |
13 | telafi | deney yapma |
14 | telafi | deney yapma |
15 | telafi | deney yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Enstrumantal Analiz İlkeleri, Skoog-Holler-Nieman: Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz (Çeviri editörleri), Bilim yayıncılık, Ankara, 2000. | |
2 | Aletli analiz laboratuarı, A.R. Türker, E. Hasdemir, Y.Yıldırır, Bizim Büro Yayınları, Ankara, 2004 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Potansiyostat; UV-GB; IR spektrofotometreleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 20 | ||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 20 | ||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |