|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mesleki bağlamda etkili dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilme dersin amacını oluşturur. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce akademik makale okuma becerisi kazanabilir. |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İleri düzeyde tercüme yapabilme becerisi kazanabilir. |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İngilizce kelimelerin doğru okunmasını bilebilir. |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Alanıyla ilgili yeterli düzeyde kelime haznesine sahip olabilir. |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriğinde makale okuyup anlama, kelimelerin telaffuzu ve çeviri yapma üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İngilizce makale okuma (Analitik Kimya ile ilgili) | Anlatım ve soru- cevap |
2 | İngilizce makale okuma (Analitik Kimya ile ilgili) | Anlatım ve soru- cevap |
3 | İngilizce makale okuma (Anorganik Kimya ile iligili) | Anlatım ve soru- cevap |
4 | İngilizce makale okuma (Anorganik Kimya ile iligili) | Anlatım ve soru- cevap |
5 | İngilizce makale okuma (Biyokimya ile ilgili) | Anlatım ve soru- cevap |
6 | İngilizce makale okuma (Biyokimya ile ilgili) | Anlatım ve soru- cevap |
7 | İngilizce makale okuma (Fizikokimya ile ilgili) | Anlatım ve soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İngilizce makale okuma (Fizikokimya ile ilgili) | Anlatım ve soru- cevap |
10 | İngilizce makale okuma (Organik Kimya ile ilgili) | Anlatım ve soru- cevap |
11 | İngilizce makale okuma (Organik Kimya ile ilgili) | Anlatım ve soru- cevap |
12 | İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri | Tartışma |
13 | İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri | Tartışma |
14 | İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri | Tartışma |
15 | İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | More to read I an II (ODTÜ yayınları, Canset Cezairoğlu Türkan ve Necmiye Türkan, 2006) | |
2 | İnternet kaynakları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, bilimsel yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |