|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, elektromanyetik ışımayı, atomun yapısını, terim sembollerini ve atomik absorpsiyon spektroskopisi tekniğini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Spektroskopi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Terim sembollerini yazabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Absorpsiyon ve emisyona dayalı teknikleri açıklayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Spektroskopik yöntemlerde karşılaşılan girişimler ve önlenmesini açıklayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Atomik Spektroskopinin temel kavramları, elektromanyetik dalga ve elektromanyetik spektrum, atomun yapısı, temel ve uyarılmış hal terim sembollerinin bulunması, seçim kuralları, atomik absorpsiyon spektroskopisi (AAS), AAS`nin teorisi, AAS`de kullanılan cihazlar, AAS`nin analitik uygulamaları, Atomik floresans Spektroskopisi, Atomik Emisyon Spektroskopisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Spektroskopiye giriş | Anlatma yöntemi |
| 2 | Elektromanyetik dalga ve elektromanyetik spektrum | Anlatma yöntemi |
| 3 | Atomun yapısı ve temel hal terim sembollerinin bulunması | Anlatma yöntemi, Problem çözme yöntemi |
| 4 | Uyarılmış hal terim sembollerinin bulunması Elektronik geçişler ve seçim kuralları | Anlatma yöntemi, Problem çözme yöntemi |
| 5 | Atomik absorpsiyon spektroskopisine giriş | Anlatma yöntemi |
| 6 | Atomik absorpsiyon spektroskopisinin kuramı, absorbans | Anlatma yöntemi |
| 7 | Atomik absorpsiyon spektroskopisinde kullanılan cihazlar Işık kaynakları ve atomlaştırıcılar | Anlatma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Zemin düzeltme teknikleri | Anlatma yöntemi |
| 10 | Girişimler Duyarlık, gözlenebilme sınırı ve kesinlik | Anlatma yöntemi |
| 11 | Atomik absorpsiyon spektroskopisinin uygulamaları, nicel analiz | Anlatma yöntemi |
| 12 | Atomik Floresans Spektroskopisi ve uygulamaları | Anlatma yöntemi |
| 13 | Atomik Emisyon Spektroskopisine giriş | Anlatma yöntemi |
| 14 | Alev emisyon spektroskopisi, ark, kıvılcım ve ICP | Anlatma yöntemi |
| 15 | Atomik Emisyon Spektroskopisinin uygulamaları | Anlatma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Skoog, D.A., Holler, F.J. Nieman, T.A. (1997). Principles of Instrumental Analysis, 5th edition, Saunders College Publishing, New York. | |
| 2 | Crouch S., West D., Holler F.,Douglas, Skoog A. (2011). Analitik Kimya, Bilim Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 3 | 27 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||