|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAŞİM YILMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gelişen teknolojiye paralel olarak polimerizasyon sistemleri ve ileri polimerleşme tekniklerinin anlaşılması bu dersin amacıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Polimerlerin yapısal özelliklerine göre işlevlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İleri polimerleşme tekniklerini detaylı olarak öğrenebilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Araştırma ve sentez yapabilme yeteneği kazanabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki yaygın olarak kullanılan çağdaş teknikleri kavrayıp, bu tekniklerin uygulanması için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kopolimerleşme, polimer stereokimyası, polimer çözeltiler, polimer karakterizasyon yöntemleri bu ders kapsamında anlatılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kopolimerleşme: genel özellikleri, kopolimerleşme eşitliği | Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi |
2 | Polimerizasyon: genel özellikleri, kopolimerleşme | Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi |
3 | Blok ve aşı kopolimer sentezleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
4 | Polimer stereokimyası: yapı, yönlenme, konfigürasyon, geometrik izomerler, stereodüzenli polimerleşmeler | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
5 | Polimer çözeltileri, termodinamiği, ideal ve ideal olmayan çözeltiler, Flory-Huggins teorisi | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
6 | Fraksiyonlama, polimer karışımları | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
7 | Polimer karakterizasyonu: mol kütlesi türleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Polimer karakterizasyonu: mol kütlesi türleri ve tayin yöntemleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
10 | Polimer karakterizasyonu: mol kütlesi türleri ve tayin yöntemleri, uç grup analizleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
11 | Polimer karakterizasyonu: mol kütlesi türleri ve tayin yöntemleri, uç grup analizleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
12 | Statik ışık saçılımı, kırılma indisi | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
13 | Statik ışık saçılımı, kırılma indisi | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
14 | Statik ışık saçılımı, kırılma indisi | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
15 | Statik ışık saçılımı, kırılma indisi | Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | [1] Saçak, M., “Polimer Kimyası”,Gazi Kitabevi, 2002, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |