|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı simetri terimlerinin moleküllere uygulanması ve kimyada moleküler simetrinin belli başlı uygulama alanlarının tartışılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Simetri kavramını, simetri işlemlerini ve nokta gruplarını tanımlayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Simetrinin uygulama alanları ahkkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Moleküllerin nokta gruplarını belirleyebilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Simetri işlemlerini spektroskopik yöntemlere uygulayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. PÇ-13 Kimya ve ilgili alanlardaki teknikleri kavrayıp, bu teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Simetri İşlemleri ve Simetri Elemanları, Nokta Grupları, Karakter tabloları, Moleküler titreşimler, Hückel Moleküler Orbital Yaklaşımı, Moleküllerde Elektronik Geçişler ve Seçim kuralları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Simetri kavramı ve simetri terimleri | Anlatım yöntemi |
| 2 | Simetri İşlemleri ve Simetri Elemanları | Anlatım yöntemi |
| 3 | Nokta Grupları | Anlatım yöntemi |
| 4 | Kiral Moleküller ve Optikçe Aktiflik | Anlatım yöntemi |
| 5 | İndirgenebilir Gösterimler | Anlatım yöntemi |
| 6 | Karakter tabloları | Anlatım yöntemi |
| 7 | Moleküler titreşimler | Anlatım yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Moleküler Orbitallerin Sınıflandırılması | Anlatım yöntemi |
| 10 | Moleküler Orbitallerin Enerjileri | Anlatım yöntemi |
| 11 | Çok Atomlu Moleküller | Anlatım yöntemi |
| 12 | Hückel Moleküler Orbital Yaklaşımı | Anlatım yöntemi |
| 13 | Moleküllerde Elektronik Geçişler | Anlatım yöntemi |
| 14 | Seçim Kuralları | Anlatım yöntemi |
| 15 | Komplekslerde Elektronik Geçişler | Anlatım yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Atkins, P. (2010). Shriver and Atkins' inorganic chemistry. Oxford University Press, USA. | |
| 2 | Miessler, D.T., Tarr, D.A. (2009) İnorganik Kimya (Çeviri Editörleri: N. Karacan, P. Gürkan). Palme Yayınları, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||