|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MEKATRONİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EYÜP GÜRCAN (eyupgurcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı , elektrik devresini analiz edebilme, temel teorem ve devre çözüm yöntemlerini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elektrik ile ilgili temel kavramlarını bilir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğru akım devre problemlerini çözebilir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kirchoff Kanunlarını kullanarak temel devre çözüm yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çevre akımları yöntemini kullanarak devre analizi gerçekleştirir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Düğüm gerilimleri yöntemini kullanarak devre analizi gerçekleştirir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Yıldız-Üçgen transformasyonu yaparak devre analizi gerçekleştirir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Süper pozisyon teoremini kullanarak devre analizi gerçekleştirir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Elektrik devresinin thevenin eşdeğerini oluşturabilir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Elektrik devresinin norton eşdeğerini oluşturabilir. |
PÇ-13 Mekatronik alanında gerekli olan; elektrik/elektronik cihaz ve malzemeleri kullanabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Elektrikle ilgili temel kavramlar, devre elemanları, Ohm Kanunu, Kirchoff Kanunları,seri-paralel-karışık devre çözümlemeleri, doğru akım devrelerinin çözümünde kullanılan yöntemler (Çevre akımlar ve düğüm gerilimler yöntemleri), süperpozisyon teoremi, Thevenin teoremi, Norton Teoremi, yıldız üçgen dönüşümleri ile devre çözümü | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Elektrikle ilgili temel kavramlar | Anlatım, problem çözme |
2 | Devre elemanları ve devre modelleri | Anlatım-problem çözme |
3 | Ohm ve Kirchoff Kanunları | Anlatım-problem çözme |
4 | Ohm ve Kirchoff Kanunları | Anlatım-problem çözme |
5 | Seri-paralel direnç devreleri | Anlatım-problem çözme |
6 | Seri-paralel direnç devreleri | Anlatım-problem çözme |
7 | Çevre akımları yöntemi | Anlatım-problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre akımları yöntemi | Anlatım-problem çözme |
10 | Düğüm gerilimleri yöntemi | Anlatım-problem çözme |
11 | Düğüm gerilimleri yöntemi | Anlatım-problem çözme |
12 | Süperpozisyon Teoremi | Anlatım-problem çözme |
13 | Thevenin ve Norton teoremi | Anlatım-problem çözme |
14 | Yıldız üçgen - üçgen yıldız dönüşümü | Anlatım-problem çözme |
15 | Doğru akımda bobin ve kondansatör | Anlatım-problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Doğru Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Mustafa Yağımlı, Feyzi Akar, Beta Yayınları, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |