Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GDT 211 - DIŞ TİCARET

Kodu: GDT 211 Adı: ULUSLARARASI PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DIŞ TİCARET
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TARIK KARAMOLLA (tarikkaramolla@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel uluslararası pazarlama kavramını ve uluslararası ticareti, uluslar arası bütünleşmeleri, uluslararası pazarlama çevresini, uluslararası pazarlama stratejilerini ve uluslararası pazarlamadaki pazarlama karması (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) stratejilerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uluslararası pazarlamada kullanılan mal stratejilerine hakim olmak PÇ-1 Temel dış ticaret, iktisat, işletme, pazarlama ve gümrük kavram ve becerileri ile muhasebe tekniklerini uygulayabilir.
PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
PÇ-3 Dış ticaret işlemlerini bilir, ithalat ve ihracat işlemlerini gerçekleştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uluslararası pazarlamada fiyat belirleme bilgisinin kazandırılması PÇ-1 Temel dış ticaret, iktisat, işletme, pazarlama ve gümrük kavram ve becerileri ile muhasebe tekniklerini uygulayabilir.
PÇ-3 Dış ticaret işlemlerini bilir, ithalat ve ihracat işlemlerini gerçekleştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Uluslararası pazarlamada kullanılan dağıtım kanalları arasında seçim yapabilmek PÇ-1 Temel dış ticaret, iktisat, işletme, pazarlama ve gümrük kavram ve becerileri ile muhasebe tekniklerini uygulayabilir.
PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
PÇ-3 Dış ticaret işlemlerini bilir, ithalat ve ihracat işlemlerini gerçekleştirebilir.
PÇ-5 Gümrük birliği anlaşmalarını, gümrük mevzuatını, kambiyo mevzuatını, ihracat ve ithalat mevzuatını değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Uluslararası pazarlama araştırması tekniklerini kullanabilmek PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
PÇ-3 Dış ticaret işlemlerini bilir, ithalat ve ihracat işlemlerini gerçekleştirebilir.
PÇ-4 Dış ticaretle ilgili bilgileri düzenleyebilir ve yazılı bir şekilde sunabilir.
PÇ-5 Gümrük birliği anlaşmalarını, gümrük mevzuatını, kambiyo mevzuatını, ihracat ve ithalat mevzuatını değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uluslararası pazarlamanın tanımı ve önemi, uluslarararasılaşma süreci, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlama stratejileri, ürün kararları ve stratejileri, marka seçimi, marka ve stratejileri, ambalajlama ve etiketleme, fiyatlandırma stratejileri, dağıtım stratejileri, tutundurma stratejileri, uluslararası pazarlama organizasyonu.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uluslararası pazarlamanın tanımı ve önemi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
2 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
3 Tüketici Satın Alma Karar Süreçleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
4 Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
5 Ürün Kararları ve Stratejileri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
6 Marka Seçimi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
7 Marka ve Stratejileri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Marka Kişiliği Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
10 Fiyatlandırma Stratejileri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
11 Dağıtım Stratejileri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
12 Tutundurma Stratejileri-1 Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
13 Tutundurma Stratejileri-2 Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
14 Ürünlerin Sınıflandırılması-1 Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
15 Ürünlerin Sınıflandırılması-2 Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Prof.Dr.Ömer AKAT, 2012, Uluslararası Pazarlama, Ekin Kitabevi Yayınları
2 Dr.Cem M. Kozlu, Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90