| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA (serifeordek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin Eski Türk Edebiyatının tarihi gelişimini, estetik zeminini ve kaynaklarını tanımalarını sağlamak ve öğrencilere Eski Türk Edebiyatı şiirinin iç ve dış yapısı ile ilgili konularda bilgi vermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eski Türk Edebiyatında nazım türleri ve edebî sanatlarla ile ilgili konuları öğrenir | 
			
		 
			PÇ-1 Türk dilinin ilk yazılı belgelerinden günümüze kadar gelen devreleri kronolojik olarak, eserleriyle birlikte bilir. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Osmanlı devrine ait Arap harfli Türkçe metinleri kavrar. | 
			
		 
			PÇ-1 Türk dilinin ilk yazılı belgelerinden günümüze kadar gelen devreleri kronolojik olarak, eserleriyle birlikte bilir. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Nazım türü ve şekli arasındaki farkı öğrenir | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eski Türk Edebiyatında nazım türleri ve edebî sanatlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Nazım Türleri | Konu anlatımı | 
| 2 | Nazım Türleri | Konu anlatımı | 
| 3 | Nazım Türleri | Konu anlatımı | 
| 4 | Nazım Türleri | Konu anlatımı | 
| 5 | Nazım Türleri | Konu anlatımı | 
| 6 | Nazım Türleri | Konu anlatımı | 
| 7 | Edebî Sanatlar | Konu anlatımı, Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Edebî Sanatlar | Konu anlatımı, Uygulama | 
| 10 | Edebî Sanatlar | Konu anlatımı, Uygulama | 
| 11 | Edebî Sanatlar | Konu anlatımı, Uygulama | 
| 12 | Edebî Sanatlar | Konu anlatımı, Uygulama | 
| 13 | Edebî Sanatlar | Konu anlatımı, Uygulama | 
| 14 | Divan şiirindeki mazmunlar ve özellikleri; Seçilen şiirler üzerinde mazmunların tespit edilerek açıklanması | Konu anlatımı, Uygulama | 
| 15 | Divan şiirindeki mazmunlar ve özellikleri; Seçilen şiirler üzerinde mazmunların tespit edilerek açıklanması | Konu anlatımı, Uygulama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Coşkun, Menderes, Sözün Büyüsü, Edebi Sanatlar, İstanbul, 2007. | |
| 2 | Dilçin, Cem, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara, 2005. | |
| 3 | İsen, Mustafa; Filiz Kılıç vd., Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2009 | |
| 4 | Şentürk, A., Kartal A., Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergâh Yay. 2005 | |
| 5 | Akün, Ömer F. Divan Edebiyatı. İstanbul: TDVİA, C. 9, s. 389-427 | |
| 6 | Büyük Türk Klâsikleri, C. 1-6., İstanbul: Ötüken-Söğüt Yay. | |
| 7 | Pala, İskender, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü. İstanbul: Ötüken Yay. 1998 | |
| 8 | Gökalp, Haluk, İsa Kocakaplan, vd., Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Tür ve Şekil Bilgisi. İstanbul: Kesit Yay. 2011 | |
| 9 | Kaya, Bayram Ali, Ozan Yılmaz, vd., Klasik Türk Edebiyatı Temel Bilgiler, İstanbul: Kesit Yay. 2018. | |
| 10 | Onay, Ahmet Talat (Haz. Cemal Kurnaz), Açıklamalı Divan Şiiri Sözlüğü Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Kurgan Yay., 2013 | |
| 11 | Selçuk, Bahir, Beyhan Kesik, Özer Şenödeyici, vd., Söz ve Sihir Arasında Edebi Sanatlar, İstanbul: Kesit Yay., 2016 | |
| 12 | Selçuk, Bahir, Beyhan Kesik, Özer Şenödeyici, vd. Eski Türk Edebiyatı Teorik Bilgiler. Kut Yay. 2019. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, sözlükler, ansiklopediler, antolojiler, sinevizyon, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||