| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SONGÜL AKBOĞA (songulakboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		KADRİ HÜSNÜ YILMAZ, VOLKAN KARAGÖZLÜ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| 13 ve 14. asır Eski Türk edebiyatını öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci, Eski Türk Edebiyatında 13 ve 14. asır genel özelliklerini ve bu asırlarda eser vermiş Ahmed Fakih, Hoca Dehhani, Aşık Paşa, Gülşehri gibi şairleri öğrenir. | 
			
		 
			PÇ-1 Türk dilinin ilk yazılı belgelerinden günümüze kadar gelen devreleri kronolojik olarak, eserleriyle birlikte bilir. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| 13 ve 14. asır Eski Türk edebiyatının genel özellikleri ve bu asırlardaki edebi şahsiyetler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | 13 ve 14.yy. Eski Türk Edebiyatı’nın genel özellikleri. | Konu anlatımı | 
| 2 | Mevlana | Konu anlatımı | 
| 3 | Sultan Veled | Konu anlatımı | 
| 4 | Ahmed Fakih | Konu anlatımı | 
| 5 | Hoca Dehhanî | Konu anlatımı | 
| 6 | Şeyyad Hamza | Konu anlatımı | 
| 7 | Nesimî | Konu anlatımı | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nesimî’nin şiirlerinden örnekler | Şiir incelemeleri | 
| 10 | Gülşehrî | Konu anlatımı | 
| 11 | Aşık Paşa | Konu anlatımı | 
| 12 | Ahmedî | Konu anlatımı | 
| 13 | Kadı Burhaneddin | Konu anlatımı | 
| 14 | Kadı Burhaneddin’in şiirlerinden örnekler | Şiir incelemeleri | 
| 15 | Beyitler üzerinde çalışma | Şiir incelemeleri | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İsen, Mustafa; Filiz Kılıç vd., Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2009 | |
| 2 | Mengi, Mine, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 2008. | |
| 3 | Coşkun, Menderes, Sözün Büyüsü, Edebi Sanatlar, İstanbul, 2010. | |
| 4 | Banarlı, Nihad Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi I, II, İstanbul, 1971. | |
| 5 | Yavuz, Kemal, Gülşehri'nin Mantıkuttayr'ı, http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/belge/1-75514/gulsehri---mantikut-tayr.html, 13.11.2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Sinevizyon, Yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||