| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Halk Bilim derleme ve araştırma yöntemleri hakkında bilgi vermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halk Biliminin temel kavramlarını tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Halk Bilimi teori ve yöntemlerini uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Halk bilimi çalışmalarının Türkiye ve Batıdaki tarihçesini karşılaştırabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halk Bilimi disiplinin kadroları, araştırma yöntemleri, alan araştırması konularında teorik bilgiler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Kültür ve Medeniyet Kavramları Üzerine | Anlatma Yöntemi, | 
| 2 | Halk ve Halk Bilimi Tanımı, Halk Biliminin İçeriği, Amacı, Kadroları | Tartışma | 
| 3 | Avrupa’da Halk Bilim Çalışmaları Tarihi: Araştırıcılar ve Araştırmalar | Tartışma | 
| 4 | Türkiye’de Halk Bilim Çalışmaları Tarihi: Araştırıcılar ve Araştırmalar | Tartışma | 
| 5 | Türk Halk Biliminde Öncü Kurumlar – Kurumsallaşma – Dergicilik Faaliyetleri | Anlatma Yöntemi, Makale eleştirisi | 
| 6 | Kültür Ortamları: Sözlü-Yazılı-Elektronik- Halk Bilgisi Ürünlerinin Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 7 | Halk Bilimiyle İlgili Bazı Terimler: Gelenek-Âdet | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Halk Bilimi Veri Toplama ve İnceleme Teknikleri | Anlatama Yöntemi, Bireysel Çalışma | 
| 10 | Halk Bilimi Veri Toplama ve İnceleme Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 11 | Alan Araştırması ve İncelemesiyle İlgili Temel Kavramlar | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 12 | Derleme Çalışması | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 13 | Derleme Öncesi | Anlatma Yöntemi,Tartışma | 
| 14 | Derleme Sırası | Anlatma Yöntemi, Tartışma | 
| 15 | Derleme Sonrası | Anlatma Yöntemi, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çobanoğlu, Özkul, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yay., Ankara 1999. | |
| 2 | Durbilmez, Bayram, Gelenekli Türk Anlatıları-1, Ötüken Yay.: İstanbul 2017. | |
| 3 | Durbilmez, Bayram, Türk Dünyası Kültürü 1-2, Ötüken Yay.: İstanbul 2018-2019. | |
| 4 | Durbilmez, Bayram, Türk Kültür Coğrafyası, Ötüken Yay.: İstanbul 2018-2019. | |
| 5 | Oğuz, M. Öcal (Ed.), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, 17. Baskı, Grafiker Yay., Ankara 2020. | |
| 6 | Oğuz, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Yay., Ankara 2002. | |
| 7 | Sakaoğlu, Saim, Masal Araştırmaları 1, Akçağ Yay., Ankara 2017. | |
| 8 | Sakaoğlu, Saim, Efsane Araştırmaları, Kömen Yay., Konya 2018. | |
| 9 | Türkmen, Fikret, Âşık Garip Hikâyesi, 3. Baskı, AKM Yay.: Ankara 2015 | |
| 10 | Türkmen, Fikret, Âşık Garip Hikâyesi, 3. Baskı, Akçağ Yay.: Ankara 2018. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 12 | 60 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 9 | 45 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||