| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞAMİL YEŞİLYURT (yesilyurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin 20. yüzyıl Türk edebiyatı hakkında temel düzeyde tartışma ve bilimsel araştırma yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | "Millî", "milliyet", "uluslaşma" gibi kavramları ve bunların edebiyatla etkileşimini tartışır. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | "Millî Edebiyat" döneminin özelliklerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Millî Edebiyat dönemindeki edebî grupları sınıflandırır. | 
			
		 
			PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| "Millî Edebiyat" döneminin başlıca edebiyatçılarının ve metinlerinin tanınması ve incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Genel giriş, kaynaklar, yöntem, yükümlülükler | Anlatma, tartışma | 
| 2 | Millî Edebiyat Dönemi'ne giriş | Anlatma, tartışma | 
| 3 | Millî Edebiyatın doğuşu | Anlatma, tartışma | 
| 4 | Millî Edebiyat öncesi | Anlatma, tartışma | 
| 5 | Türk milliyetçiliğinin doğuşu | Anlatma, tartışma | 
| 6 | Yurdakul, 1905 Edebî Hareketi, Mehmet Necip Bey, Türk Derneği | Anlatma, tartışma | 
| 7 | Genç Kalemler, Türk Yurdu, Yeni Mecmua, Şairler Derneği, Şair, Şair Nedim, Dergâh | Anlatma, tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ömer Seyfettin “Yeni Lisan” | Çözümleme | 
| 10 | Millî edebiyatın önde gelen isimleri ve tartışmaları I: Ziya Gökalp, Yurdakul, Ömer Seyfettin, Ali Canip | Anlatma, tartışma | 
| 11 | Millî edebiyatın önde gelen isimleri ve tartışmaları II: Ahmet Hikmet, Hamdullah Suphi, Mehmet Âkif, Yahya Kemal, Yakup Kadri, Halide Edip | Anlatma, tartışma | 
| 12 | Fecr-i Ati | Anlatma, tartışma | 
| 13 | Nev Yunaniler | Anlatma, tartışma | 
| 14 | Nayiler, İslamcılar | Anlatma, tartışma | 
| 15 | Genel değerlendirme | Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2005. | |
| 2 | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yeni Türk Edebiyatı, İnci Enginün, Dergâh Yayınları, İstanbul 2005. | |
| 3 | Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||