|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESMA ABBASİOĞLU ÜNALIR (esmaabbasiogluunalir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin orta düzeyde kelime, dilbilgisi, yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce dilinde kendilerini iyi bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder.Orta düzey metinleri rahatlıkla okur ve yorumlar. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta İngilizce seviyesinde konulara hakim ve bunları uygulayabilir |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler değişik yapılarda İngilizceden Türkçeye çeviri yapabilirler |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Orta İngilizce seviyesinde öğrenciler parçaları okuyup çözümleyebilirler. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Profesyonel tur rehberliği eğitimi alan öğrenciler için orta seviye İngilizce dersinde orta seviye İngilizce ders kitabı takip edilir ve gelecekteki meslekleri ile ilgili İngilizce ihtiyaçları, öğretmen tarafından tasarlanan ve kaynaklarla desteklenen derslerle ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Grammar/Function Narrative tenses Verb patterns Except for, apart from, (not) even Polite requests: Will you (please) / Would you Vocabulary Describing possessions Materials Personal preferences Phrasal verbs Housework Reading Students can distinguish between fact and opinion in relation to common topics. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
2 | Writing Students can write a description of items for sale on a trading website. Students can support ideas with relevant examples. Students can post comments on the discussion board of a website. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
3 | Listening Students can understand the main points of a simple podcast. Students can understand the key points about a radio programme on a familiar topic. Students can follow an everyday conversation or informal interview on common topics. Speaking Students can describe objects, possessions, and products in detail. Students can express opinions and attitudes using a range of basic expressions and sentences. Students can leave phone messages containing detailed information. Students can respond to opinions expressed by others. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
4 | Grammar/Function Present perfect continuous Relative clauses Vocabulary Making changes Collocations Feelings and behaviour Pet hates Reading Students can identify the writers’ communicative purpose in a text. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
5 | Grammar/Function Present perfect continuous Relative clauses Vocabulary Making changes Collocations Feelings and behaviour Pet hates Reading Students can identify the writers’ communicative purpose in a text. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
6 | Writing Students can write an email invitation to a work-related meeting. Students can write a formal email declining a work-related invitation. Students can write about experiences, feelings, and reactions in a simple connected text. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
7 | Listening Students can recognise examples and their relation to the idea they support. Students can recognise inferred meaning in a simple presentation or lecture. Speaking Students can express hopes for the future using fixed expressions. Students can explain why something is a problem. Students can express and respond to feelings like surprise, happiness, or indifference. Students can ask someone to clarify or elaborate on what they said. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Grammar/Function Conditional structures: unless, even if, in case (of) Necessity, obligation, and permission Expressing preferences Vocabulary Work phrases Work Personality adjectives (1) Negative prefixes Reading Students can recognise examples and their relation to the idea they support. Students can understand session details in a conference programme. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
10 | Writing Students can write a simple email of introduction in a professional context. Students can check and correct spelling, punctuation, and grammar in simple texts. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
11 | Listening Students can distinguish between different points of view in a discussion. Students can understand the main points of a work-related recorded presentation. Students can follow an everyday conversation on common topics. Speaking Students can give opinions on practical problems. Students can report the opinions of others. Students can carry out a prepared interview, checking and confirming information. | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
12 | Grammar/Function Past plans and intentions Indirect and negative questions Vocabulary Truth and lies Adjectives to describe films Films and filmmaking News headlines The news Oral Presentations regarding Touristic Destinations in Cappadocia | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
13 | Reading Students can follow a chronological sequence in a formal structured text. Writing Students can write a simple review of a film, book, or TV programme. Students can write personal emails/letters reporting recent events in detail. Oral Presentations regarding Touristic Destinations in Cappadocia | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
14 | Listening Students can identify a simple chronological sequence in a recorded narrative or dialogue. Students can recognise a speaker’s feelings or attitudes. Speaking Students can summarise and comment on a short story or article. Students can express thoughts on cultural topics like music and films. Students can discuss the main points of news stories on familiar topics. Students can use conversation strategies to maintain a discussion. Oral Presentations regarding Touristic Destinations in Cappadocia | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
15 | Listening Students can identify a simple chronological sequence in a recorded narrative or dialogue. Students can recognise a speaker’s feelings or attitudes. Speaking Students can summarise and comment on a short story or article. Students can express thoughts on cultural topics like music and films. Students can discuss the main points of news stories on familiar topics. Students can use conversation strategies to maintain a discussion. Oral Presentations regarding Touristic Destinations in Cappadocia | İletişimsel, İkili Çalışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Speak Out 3rd Edition - B1+ (Pearson Yayınevi) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Language Hub Intermediate Student's Book, bilgisayar, akıllı telefon, internet, hoparlör, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Vize için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
Final için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 300 |