Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / KMY 215 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: KMY 215 Adı: SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Katılımcılara Antik Yunan, Roma ve Ortaçağ dönemlerindeki siyasal düşüncelerin bilgisini kazandırmak, siyaset düşünürlerini ve tartışmalarını tanıtmak; katılımcıları siyaset felsefesi sorunlarıyla günümüzün siyasal sorunları arasında ilişki kurmaya teşvik etmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Siyaset felsefesi kuramlarını ve tartışmalarını açıklayabilme, bu kuramları ve tartışmaları günümüz sorunlarıyla ilişkilendirme becerilerini kazanır. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eski Yunan, Orta Çağ ve Yakın Çağ siyasal düşüncesinin sonraki siyasal düşüncenin temeli olduğunun ayırdına varabilecekler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bugünkü siyasal düşünceyi geçmişteki siyasal düşünceyle karşılaştırabilecekler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Antik Yunan siyasal düşüncesi, Roma siyasal düşüncesi, Ortaçağ ve Hrıstiyan siyasal düşüncesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. Sözlü Anlatım
2 Şu sorular üzerine tartışma: Siyaset nedir? Felsefe nedir? Siyaset Felsefesi nedir? Genel olarak felsefeyi ve siyaset felsefesini neden Batı odaklı bir şekilde ele almak durumundayız? Siyaset felsefesinin geçmişteki tartışmaları bugünle nasıl ilişkilendirilebilir? Sözlü Anlatım
3 Antik Yunan dünyası, felsefenin Antik Yunan'da doğuşu ve doğa filozofları. Sözlü Anlatım
4 Sofistler ve Sokrates. Sözlü Anlatım
5 Platon. Sözlü Anlatım
6 Aristoteles. Sözlü Anlatım
7 "Polis" dünyasının çöküş dönemi düşüncesi: Epikürosçular ve Stoacılar. Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Roma'nın kuruluşu ve Cumhuriyet'ten İmparatorluğa geçirdiği dönüşüm; toplumsal ve kurumsal yapısı; "Roma cumhuriyetçiliği" ve "Roma gerçekçiliği". Sözlü Anlatım
10 Siyasetin hukuksallaşması ve Polybius. Sözlü Anlatım
11 Seneca ve Cicero. Sözlü Anlatım
12 İmparatorluğun doğuşundan Hristiyanlığın doğuşuna: Erken dönem Hristiyan düşüncesi ve Hristiyanları. Sözlü Anlatım
13 Patristik Felsefe ve Augustine. Sözlü Anlatım
14 Skolastik felsefe ve Aquinumlu Thomas. Sözlü Anlatım
15 Papalık-Krallık çatışmaları ve çatışmanın taraflarının düşünceleri: Salisburyli John, Parisli Jean, vd. Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ağaoğulları, Mehmet Ali (2009), Kent Devletinden İmparatorluğa, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
2 Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Köker, Levent (2008), İmparatorluktan Tanrı Devletine, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
3 Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Köker, Levent (2008), Tanrı Devletinden Kral-Devlete, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
4 Ağaoğulları, Mehmet Ali [der.] (2011), Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Belirtilen ders kitapları ve makaleler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 130