|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Katılımcılara Antik Yunan, Roma ve Ortaçağ dönemlerindeki siyasal düşüncelerin bilgisini kazandırmak, siyaset düşünürlerini ve tartışmalarını tanıtmak; katılımcıları siyaset felsefesi sorunlarıyla günümüzün siyasal sorunları arasında ilişki kurmaya teşvik etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyaset felsefesi kuramlarını ve tartışmalarını açıklayabilme, bu kuramları ve tartışmaları günümüz sorunlarıyla ilişkilendirme becerilerini kazanır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eski Yunan, Orta Çağ ve Yakın Çağ siyasal düşüncesinin sonraki siyasal düşüncenin temeli olduğunun ayırdına varabilecekler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bugünkü siyasal düşünceyi geçmişteki siyasal düşünceyle karşılaştırabilecekler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antik Yunan siyasal düşüncesi, Roma siyasal düşüncesi, Ortaçağ ve Hrıstiyan siyasal düşüncesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. | Sözlü Anlatım |
2 | Şu sorular üzerine tartışma: Siyaset nedir? Felsefe nedir? Siyaset Felsefesi nedir? Genel olarak felsefeyi ve siyaset felsefesini neden Batı odaklı bir şekilde ele almak durumundayız? Siyaset felsefesinin geçmişteki tartışmaları bugünle nasıl ilişkilendirilebilir? | Sözlü Anlatım |
3 | Antik Yunan dünyası, felsefenin Antik Yunan'da doğuşu ve doğa filozofları. | Sözlü Anlatım |
4 | Sofistler ve Sokrates. | Sözlü Anlatım |
5 | Platon. | Sözlü Anlatım |
6 | Aristoteles. | Sözlü Anlatım |
7 | "Polis" dünyasının çöküş dönemi düşüncesi: Epikürosçular ve Stoacılar. | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Roma'nın kuruluşu ve Cumhuriyet'ten İmparatorluğa geçirdiği dönüşüm; toplumsal ve kurumsal yapısı; "Roma cumhuriyetçiliği" ve "Roma gerçekçiliği". | Sözlü Anlatım |
10 | Siyasetin hukuksallaşması ve Polybius. | Sözlü Anlatım |
11 | Seneca ve Cicero. | Sözlü Anlatım |
12 | İmparatorluğun doğuşundan Hristiyanlığın doğuşuna: Erken dönem Hristiyan düşüncesi ve Hristiyanları. | Sözlü Anlatım |
13 | Patristik Felsefe ve Augustine. | Sözlü Anlatım |
14 | Skolastik felsefe ve Aquinumlu Thomas. | Sözlü Anlatım |
15 | Papalık-Krallık çatışmaları ve çatışmanın taraflarının düşünceleri: Salisburyli John, Parisli Jean, vd. | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ağaoğulları, Mehmet Ali (2009), Kent Devletinden İmparatorluğa, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
2 | Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Köker, Levent (2008), İmparatorluktan Tanrı Devletine, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
3 | Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Köker, Levent (2008), Tanrı Devletinden Kral-Devlete, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
4 | Ağaoğulları, Mehmet Ali [der.] (2011), Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Belirtilen ders kitapları ve makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |