|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENSAR ÇETİN (ensarcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sosyal bilimlerde bilimsel araştırmanın nasıl ve hangi teknikler kullanılarak yapılacağını açıklamayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir araştırmanın planlama, uygulama ve raporlaştırma aşamaları ile ilgili bilgi ve becerileri kazanabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Araştırmada model yaklaşımlarını öğrenebilir. |
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Araştırma türleri ve örneklerini tasvir edebilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. PÇ-9 9-Sosyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırmanın tanımı, modelleri, aşamaları, tipleri, planlaması, türleri vb. konularını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal Bilimlerde Yöntem ve Araştırma ile ilgili genel bilgi verme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 2 | Sosyolojide teorinin rolünü ve teorik yaklaşımların sosyal analizlerde, araştırma ve uygulamalarda nasıl kullanıldığını kavrama | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 3 | Bilimsel Araştırma modelleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 5 | Bilimsel araştırma tipleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 6 | Öğrenci Uygulaması ve sunumu | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 7 | Öğrenci Uygulaması ve sunumu | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilimsel Yaklaşım( Emik ve Etik Yaklaşım) | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 10 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 11 | Bilimsel araştırmanın tanımı, amacı | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 12 | Bilimsel araştırmanın planlanması ve özellikleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 13 | Bilimsel araştırmanın türleri ve örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 14 | Bilimsel araştırmanın türleri ve örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 15 | Bilimsel araştırmanın türleri ve örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | THOMPSON, Paul, Geçmişin Sesi, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999. | |
| 2 | SENCER, Muzaffer, Sosyal Bilimlerde Araştırma Metodları, Ankara, TODAİE, 1979. | |
| 3 | GÖKÇE,Orhan,İçerik Çözümlemesi Teori-Metod-Uygulama, Selçuk Üni. Yay., 1999 | |
| 4 | KARASAR, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yay., 2008 | |
| 5 | TÜRKDOĞAN, Orhan, Bilimsel Araştırma ve Araştırma Metodolojisi, MEB Yay., 1995 | |
| 6 | Giddens, Anthony (2005),Sosyal Teorinin Temel Problemleri, Paradigma Yayınları, İstanbul. | |
| 7 | Tatlıcan, Ümit (2011), Sosyolojide Sosyal Teori Yazıları, Sentez Yayıncılık, İstanbul. | |
| 8 | Turner, Stephen (2008), Sosyal Teori ve Sosyoloji, Küre Yayıncılık, İstanbul. | |
| 9 | Balcı, Ali (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve Teknik İlkeler. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitap ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 4 | 14 | 56 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 239 | ||