| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirebilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirebilir. |
PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Sosyolojik Düşüncenin Kökenleri, Toplumsal Felsefe; Aydınlanma Dönemi Toplum Felsefeleri; Klasik Sosyologlar, Türkiye’de Sosyolojinin Temelleri ve Sorunsalları |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Sosyolojinin Doğuşu ve Habercileri |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 2 |
Toplumsal olayları fizik doğaya bağlayanlar: Mekanist Görüş |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 3 |
Toplumun anlatılmasında doğaya önem verenler:Coğrafyacı Görüş |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 4 |
Toplumsal olayları biyolojik organizmalara benzeten bio-organik okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 5 |
insan bedeninin niteliğine önem verenler : Tarihçi-Felsefeci okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 6 |
Antropometrik okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 7 |
Biometrik okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
İnsan bedeninin niceliğine önem verenler : Demoğrafya okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 10 |
Hayat kavgası olaylarına önem verenler: Darwinci okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 11 |
Toplumsal yaşamı içgüdülerle anlatan kuramlar; cinsel içgüdünün, analık içgüdüsünün ve sürü içgüdüsünün toplumsal görevi |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 12 |
Toplumsal yaşamın davranışçı görüşle açıklanması |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 13 |
Toplumsal hayatın içebakışçı görüşle açıklanması |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 14 |
Kollektif bilinci birey üstü bir varlık sayanlar: Auguste Comte'un pozitivist kuramı |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 15 |
Durkheim ve okulu |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Nurettin Şazi KÖSEMİHAL Sosyoloji Tarihi |
| 2 |
Gaston BOUTHOUL Sosyoloji Tarihi |
| 3 |
George Ritzer; Klasik Sosyoloji Teorileri |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Tahta, kalem, makaleler, kaynak kitaplar |