Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirebilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirebilir. |
PÇ-8 8-Sosyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Sosyolojik Düşüncenin Kökenleri, Toplumsal Felsefe; Aydınlanma Dönemi Toplum Felsefeleri; Klasik Sosyologlar, Türkiye’de Sosyolojinin Temelleri ve Sorunsalları |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Sosyolojinin Doğuşu ve Habercileri |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
2 |
Toplumsal olayları fizik doğaya bağlayanlar: Mekanist Görüş |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
3 |
Toplumun anlatılmasında doğaya önem verenler:Coğrafyacı Görüş |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
4 |
Toplumsal olayları biyolojik organizmalara benzeten bio-organik okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
5 |
insan bedeninin niteliğine önem verenler : Tarihçi-Felsefeci okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
6 |
Antropometrik okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
7 |
Biometrik okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İnsan bedeninin niceliğine önem verenler : Demoğrafya okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
10 |
Hayat kavgası olaylarına önem verenler: Darwinci okul |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
11 |
Toplumsal yaşamı içgüdülerle anlatan kuramlar; cinsel içgüdünün, analık içgüdüsünün ve sürü içgüdüsünün toplumsal görevi |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
12 |
Toplumsal yaşamın davranışçı görüşle açıklanması |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
13 |
Toplumsal hayatın içebakışçı görüşle açıklanması |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
14 |
Kollektif bilinci birey üstü bir varlık sayanlar: Auguste Comte'un pozitivist kuramı |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
15 |
Durkheim ve okulu |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Nurettin Şazi KÖSEMİHAL Sosyoloji Tarihi |
2 |
Gaston BOUTHOUL Sosyoloji Tarihi |
3 |
George Ritzer; Klasik Sosyoloji Teorileri |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Tahta, kalem, makaleler, kaynak kitaplar |