|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ceza muhakemesi hukukunun temel ilkelerinin ve genel kavramlarının kavranılmasını sağlamak ve öğrencilerin insan haklarına saygılı bir ceza yargılamasının kurallarını öğrenmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dersi başarı ile tamamlayan bir öğrencinin ceza muhakemesinin temel kavramlarını bilmesi beklenir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ceza yargılaması ile ilgili sürecin kavranması |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eleştirel düşünme yeteneği kazanılması. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İnsan hakları ve insanlık onuru ile örtüşen bir ceza yargılaması için gerekli olan ilkelerin oluşum sürecini kavramak. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiyedeki ceza muhakemesi hukuku sistemi ve işleyişi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ceza Muhakemesi Hukukunun tanımı, tarihçesi, kaynakları, yorum ve uygulama alanı. | Ders anlatımı. |
| 2 | Ceza Muhakemesinde insan hakları kavramı. | Ders anlatımı. |
| 3 | Ceza Muhakemesinin ilkeleri. | Ders anlatımı. |
| 4 | Yargılama makamları. | Ders anlatımı. |
| 5 | Yargılama yetkisi. | Ders anlatımı. |
| 6 | Ceza muhakemesi işlemleri | Ders anlatımı. |
| 7 | Soruşturma-Kovuşturma | Ders anlatımı. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tutuklama, Adli Kontrol | Ders anlatımı. |
| 10 | Yakalama- Arama | Ders anlatımı. |
| 11 | Ceza muhakemesinde ispat faaliyeti | Ders anlatımı. |
| 12 | Ceza muhakemesinde deliller | Ders anlatımı. |
| 13 | Şüpheli, Sanık, Mağdur, Müdafi | Ders anlatımı. |
| 14 | Temyiz | Ders anlatımı. |
| 15 | Temyiz | Ders anlatımı. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Toroslu- Feyzioğlu Ceza Muhakemesi Hukuku | |
| 2 | Yardımcı Kitap: Centel- Zafer Ceza Muhakemesi Hukuku | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 9 | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||