|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders Türkiye’de siyasal düşüncenin kadın/cinsiyet kategorisi temel alınarak, yeniden yorumlanmasını/okunmasını amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Siyasal Alanda Temsil Krizinin Cinsiyet Boyutunu Ortaya Koyarak Kadının Siyasal Alanda Eşit Temsiline Yönelik Çözüm Önerileri Üretmek |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Feminizmin teorik ve pratik bir etkinlik olmak bakımından bilhassa çok çeşitliliğini öğrenme ve bu çokluk içerisinde eleştirel bir bakışla açık ve seçik bir kavrayışa doğru yol alabilme. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Cinsiyetin sosyal, tarihsel ve politik görünümlerinin felsefî ardalanını tanıyabilme. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Vatandaşlık, eşitlik, özgürlük, adalet, emek, demokrasi gibi kategoriler bu yeniden okumanın kavramsal sınırlarını oluşturacaklardır. Ders kapsamında, farklı düşünce akımları ve düşünce insanlarınca kurgulanan kadın imgesi karşılaştırmalı bir yaklaşım çerçevesinde ele alınacaktır. Üzerinde durulacak ana temalar; siyasal düşünce ve kadın: metodolojik tartışmalar; erken Cumhuriyet dönemi toplumsal cinsiyet politikaları; sosyalist/sol ve liberal düşünce geleneklerinde kadın teması; İslam ve kadın; milliyetçi yaklaşımlar ve kadın olarak özetlenebilir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. | Ders anlatımı. |
| 2 | Siyasal Alana Toplumsal Cinsiyet Açısından Bakmak | Ders anlatımı. |
| 3 | Siyaset ve Kadın: Kuramsal Giriş | Ders anlatımı. |
| 4 | Kadının Siyasete Katılım Talepleri ve Feminist Hareketler | Ders anlatımı. |
| 5 | Kadının Siyasal Karar Alma Süreçlerine Katılımı | Ders anlatımı. |
| 6 | Din, Kamusal Alanda Kadın ve Siyaset | Ders anlatımı. |
| 7 | Kadının Siyasal Alanda Temsil Düzeyi | Ders anlatımı. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Parlamenter Temsil ve Patronaj | Ders anlatımı. |
| 10 | Kadın Emeği ve İktisadi Politikalar | Ders anlatımı. |
| 11 | Kadının Siyasete Katılımı: Latin Amerika Örneği | Ders anlatımı. |
| 12 | Kadının Siyasal Alanda Eksik Temsilinin Nedenleri | Ders anlatımı. |
| 13 | Kadının Siyasal Temsilinde Niteliksel Boyut | Ders anlatımı. |
| 14 | Kadının Siyasal Temsili: Türkiye Örneği | Ders anlatımı. |
| 15 | Kadının Nasıl Siyasal Alanda Özneleşir? Çözüm Önerileri | Ders anlatımı. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mary Lyndon Shaley & Carole Pateman (ed.). (1991) Feminist Interpretation of Political Theory. The Pennsylvania University Press, University Park, Pennsylvania. | |
| 2 | Durakbaşa, Ayşe.(2000) Halide Edip: Türk Modernleşmesi ve Feminism. İstanbul: İletişim | |
| 3 | Elshtain, Jean Bethke. (1986) Meditations on Modern Political Thought. University park: The Pennsylvania State University Press | |
| 4 | Georgina Waylen and others (2013), The Oxford Handbook of Gender and Politics,Oxford Publications. | |
| 5 | BERKTAY, Fatmagül (2003),Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınevi. | |
| 6 | Berktay, Fatmagül (1998), Cumhuriyet'in 75 yıllık Serüvenine Kadınlar Açısından Bakmak," 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler, Ayşe Berktay Hacımirzaoğlu (der.), İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları. | |
| 7 | ÇAKIR, Serpil (2014), Erkek Kulübünde Siyaset, İstanbul: Versus Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar, Makale, film, belgesel | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
| 1 | 1 | 1 | |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||