|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SABRİYE AK KURAN (akkuran@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste kent sosyolojisi ile ilgili temel kavramların üzerinde durulacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kent Sosyolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-9 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kent düzeyindeki örgütlenmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kent sosyolojisini diğer sosyoloji çalışmaları ile kıyaslayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders kapsamında; kent kuramları, kentlilik ve kentlileşme, kente özgü kurumlar ve işleyişleri gibi konular üzerinde durulacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin ve Kavramların Tanıtımı (Kent, Kentleşme, Kentlileşme, Kentli Hakları, Kent Hakkı, Kent Sosyolojisi vb) | Anlatım |
| 2 | Tarihsel Gelişim Süreci İçerisinde Kentler, Kentlerin Varoluş ve Gelişme Nedenleri | Anlatım |
| 3 | Sosyolojik Açıdan Kent Kuramları ( Weber , Simmel , R. E. Park ve Louis Wirth , H. Lefebvre , M. Castells ve D. Harvey vb) | Anlatım |
| 4 | Türkiye’de Kentleşme Süreci ve Deneyimi (Nedenleri, Özellikleri, Göstergeleri, Düzeyi ve Sorunları) | Anlatım |
| 5 | Göç, Kentler ve Yerel Yönetimler (Göçün Kentlere Olan Sosyal, Ekonomik, Kültürel ve Mekânsal Etkileri) | Anlatım |
| 6 | Türkiye’de Gecekondu Olgusu ve Toplumsal İlişki Ağları | Anlatım |
| 7 | Türkiye’de Kentsel Yoksulluk ve Suç | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kent, Kimlik ve Siyaset: Kent ve Siyaset, Siyasal Davranışlar ve Siyasal Katılım, Etnik Kimlik ve Etnik Guruplar | Anlatım |
| 10 | Kentlerde Değişim Süreci, Kentsel Yenileme ve Kentsel Dönüşüm Dinamikleri | Anlatım |
| 11 | Toplumsal Mücadele ve Kent (Gezi Parkı Direnişi, Tekel Direnişi vb.) | Anlatım |
| 12 | Dünyada ve Türkiye’de Yeni Kentleşme Trendleri (Aile Dostu Kent, Akıllı Kent, Bahçe Kent, Kadın Dostu Kent, Yavaş Kent vb.) | Anlatım |
| 13 | Kent Sosyolojisinin Günümüzdeki İşleyiş Biçimi ve Sorunlarına İlişkin Örnek Okumalar ve Tartışmalar | Anlatım |
| 14 | Kentsel Meseleler ve Tartışmalar: Filmler ve Belgeseller Üzerinden Analiz Yapmak | Anlatım |
| 15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Lewis Mumford, Tarih Boyunca Kent, Çev. Gürol Koca, Tamer Tosun, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2007. (Ana Kitap) | |
| 2 | Hüseyin Bal, Kent Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2006. (Ana Kitap) | |
| 3 | Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara, 2021. (Yardımcı Kitap) | |
| 4 | Manuel Castells, Kent, Sınıf, İktidar, Çev. Asuman Erendil, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 1997. (Yardımcı Kaynak). | |
| 5 | Rana A. Aslanoğlu, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2000. (Yardımcı Kitap) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||