|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin Türk yönetim geleneklerinin oluşumu, kaynakları ve gelişimi konularında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve günümüz gelişmelerini tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilme kapasitelerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk yönetim geleneklerinin gelişimini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Güncel sorunlara tarihsel bir bakış açısıyla yorum getirebilme becerisi kazanır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yönetim yapısının geleceğine yönelik önerileri tartışabilir. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Türk yönetim sisteminin geleceğine ilişkin eleştirel yorumlar geliştirebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk Yönetim geleneğinin kaynakları, oluşumu ve gelişimi; Yönetim Anlayışına Etki Eden Kültür ve Medeniyetler; İslamiyet Öncesi Dönemde Yönetim; İslamiyetin Kabulü; Selçuklu Yönetim Yapısı; Osmanlı İmparatorluğu; Modern Türkiye'nin Kuruluşu; Yakın Tarihin Değerlendirilmesi; Devlet, Bürokrasi ve Toplum İlişkilerinde Değişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türk Yönetim Tarihinin İncelenmesinde Yöntem | Anlatım |
| 2 | Türk Yönetim Anlayışına Etki Eden Kültürler ve Medeniyetler | Anlatım |
| 3 | İslamiyet Öncesi Dönem | Anlatım |
| 4 | İslamiyetin Kabulü ve Yönetim Anlayışında Değişim | Anlatım |
| 5 | Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Devletlerinde Yönetim Anlayışı | Anlatım |
| 6 | Osmanlının Kuruluş Döneminde Anadolu'da Siyasal veToplumsal Yapı | Anlatım |
| 7 | Osmanlı Erken Dönem | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İmparatorluk Döneminde Yönetim | Anlatım |
| 10 | Gerileme Dönemi | Anlatım |
| 11 | Çöküş Dönemi ve Yönetimde Reform Çabaları | Anlatım |
| 12 | Osmanlı'nın Siyasal, Toplumsal, Ekonomik ve Yönetsel Mirası | Anlatım |
| 13 | Modern Türkiye'nin Oluşumu | Anlatım |
| 14 | 1980 Sonrası Yönetim Anlayışının Değerlendirilmesi | Anlatım |
| 15 | Türk Yönetim Geleneğinde Devlet, Bürokrasi ve Değişim | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ortaylı, İlber (2000). Türkiye İdare Tarihi’ne Giriş, Ankara, Turhan Kitabevi, 2. Bası. | |
| 2 | Heper, Metin, Türkiye’de Devlet Geleneği, Doğu Batı yayınları, 2006. | |
| 3 | Mardin, Şerif, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, İletişim, 2003. | |
| 4 | İnalcık, Halil, Devlet-i Alliye, İş Bankası Yayınları, 2010. | |
| 5 | Akyıldız, Ali, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim, 2004 | |
| 6 | Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi (Cilt 1, Cilt 2), Eren Yayıncılık, 2006. | |
| 7 | Ahmet, Feroz, Modern Türkiye’nin Oluşumu, Kaynak yayınları, 1999. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Harita | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||