|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM KARATAŞ (meltemkaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖMER OSMANOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin okuma, yazma, dinleme, konuşma, dil bilgisi ve kelime bilgisi gibi İngilizce temel ve alt becerilerini Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programında B1 olarak ifade edilen temel düzeyde edinmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | B1 seviyesinde basit günlük dil kullanılarak yazılmış kısa hikaye kitaplarını anlayabilir ve bu metinlerdeki ana fikri ve detayları çıkarabilirler. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | B1 seviyesinde temel düzeyde günlük yaşamla ilgili konuları içeren kısa paragraflar yazabilir; kişisel mektuplar, alışveriş listeleri veya günlük programlar gibi basit yazılı iletişim formlarını kullanabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | B1 düzeyinde basit cümle kalıpları kullanarak kendilerini ifade edebilir; tanıdık konular üzerinde kısa ve basit konuşmalar yapabilir ve basit soru-cevap diyaloglarına katılabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | B1 seviyesine uygun temel kelimeleri ve ifadeleri tanıyabilecek ve kullanabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | B1 seviyesine uygun dil bilgisi kalıplarını tanıyabilir ve kullanabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
belgisiz zamirler, geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman, sürekli geçmiş zaman, gelecek zaman, yakın geçmiş zaman, zorunluluk, gereklilik ve izin kipleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ünite 1: Genis ve geçmis zamanın bir tekrarı, komşularımız hakkında tartışma, resmi olmayan e postalar. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
2 | Ünite 2: Geniş zaman; ülkeleri tanımlama, sizi kızdıran şeyler ve bazı bağlaçlar. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
3 | Ünite 3: Geçmiş zaman; kısa bir hikaye anlatma ve bazı bağlaçlar. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
4 | Ünite 4: Miktar bildirme, fiyatlar ve alışveriş, hayatımızdaki iyi ve kötü şeyleri tartışma. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
5 | Ünite 5: ileriki hedeflerimiz, planlarımız ve amaçlarımız hakkında konuşma ve bir e mail yazma. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
6 | Ünite 6: Uzun sıfatlarla kıyaslamalar ve üstünlük cümleleri, Zenginler ve paraları hakkındaki hikâyeler. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
7 | Ünite 7: Yakın geçmiş ve geçmiş zamanı kıyaslama, ünlü bir kişi ile röportaj projesi. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ünite 8: Zorunluluklarımızdan bahsetme; ev kuralları, tavsiyelerde bulunma, resmi bir mektup yazma. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
10 | Ünite 9: Şart cümleleri, oteller, 21. yüzyıl dünyası hakkında tahminler | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
11 | Ünite 10: Amaç bildiren mastarlar, durum ve duyguları ifade etme, resmi ve gayrı resmi mektup yazma. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
12 | Ünite 11: Edilgen cümleler(geniş&geçmiş zamanda), bir film yada kısa hikaye özeti. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
13 | Ünite 11: Edilgen cümleler(geniş&geçmiş zamanda), bir film yada kısa hikaye özeti. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
14 | Ünite 12: Dilek şart cümleleri, öğüt verme, tuhaf hikayeler anlatan biri ile röportaj. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
15 | Ünite 12: Geçmiş zamanın hikâyesi, 3. şahıs veya şahısların söylediklerini aktarma. | Soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, drama, rol yapma, beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Brayshaw, D. & Hird, J. (2019). Language Hub Pre-Intermediate Student's Book with Student's App. Macmillan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve ek meteryaller, i-tools, tahta ve tahta kalemi, bilgisayar, projeksiyon aleti. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 18 | 14 | 252 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 14 | 112 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 14 | 98 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 540 |