Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ104 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ104 Adı: AĞIRLAMA ENDÜSTRİSİNE GİRİŞ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN DİNÇ (lokmandinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin hedefleri; ağırlama endüstrisi dünyasını tanıtmak ve ağırlama endüstrisinin değişik alanlarında yöneticilik kariyerine öğrencileri hazırlamaktır. Bu nedenle; ağırlama endüstrisinin yapısının genel hatları ile tanıtımı ve işleyişinin kavranması için ağırlama endüstrisini yapısal ve işlevsel açılardan tanıtmak, endüstrinin değişik bölümlerinde yürütülen çekirdek operasyon süreçlerini açıklamak ve süreçlerin yönetim tekniklerini tanıtmak, ağırlama endüstrisinin yarattığı yönetsel iş olanaklarını ve yönetim becerilerini açıklamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ağırlama endüstrisini ve ürününü tanımlar ve açıklar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ağırlama endüstrisinin özelliklerini tanımlar ve açıklar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Ağırlama işletmelerinin nasıl daha etkin yönetileceğini açıklar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Ağırlama endüstrisindeki iş imkanlarını açıklar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ağırlama Endüstrisinin Tanımı ve Temelleri, Ağırlama Endüstrisinin Kapsamı, Ağırlama Endüstrisi ve Ağırlama Endüstrisinin Turizm Endüstrisi ile Yapısal ve İşlevsel İlişkileri; Ağırlama Ürünü ve Boyutları; Konaklama Ürünü ve Konaklama Sektörünün Temel Faaliyetleri; Yiyecek ve İçecek Endüstrisi ve Temel Faaliyetleri; Ağırlama Faaliyetleri Yönetimi; Ağılama Endüstrisinde Yönetim Sözleşmeleri ve Franchising Anlaşmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ağırlama Endüstrisi ve İlgili Kavramların Tanımı: İşletmecilik ve işlevleri, Yönetim ve işlevleri, İşletmeciliğin ekonomik ilkeleri, Endüstri tanımı, Ağırlama endüstrisi tanımı. Anlatım yöntemi
2 Ağırlama Endüstrisinin Kapsamı: Ağırlama endüstrisinin yapısal ve işlevsel tanımı Anlatım yöntemi
3 Ağırlama Endüstrisi ve Ağırlama Endüstrisinin Turizm Endüstrisi ile Yapısal ve İşlevsel İlişkileri: Ağırlama endüstrisini oluşturan işletmeler ve ağırlama endüstrisinin işleyişinde bu işletmelerin işlevleri Anlatım yöntemi
4 Ağırlama Ürünü ve Boyutları: Ağırlama ürününün dört düzeyde incelenmesi; Çekirdek ürün, kolaylaştırıcı ürünler, destekleyici ürünler; çoğaltılmış (zenginleştirilmiş) ürünler Anlatım yöntemi
5 Hizmet ve kalite kavramları, Hizmet sektörü olarak ağırlama endüstrisinin temel özellikleri, Hizmet kalitesi yönetimi Anlatım yöntemi
6 Konaklama İşletmeciliği: Konaklama işletmeleri, Konaklama işletmelerinin değişik kriterlere göre sınıflandırılması Anlatım yöntemi
7 Otel İşletmeciliği ve Temel Faaliyetleri: Otel işletmelerinin genel özellikleri, Otel işletmeciliğinde temel işlevler Anlatım yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yiyecek - İçecek Endüstrisi: Yiyecek-içecek işletmeleri ve hizmetlerinin sınıflandırılması Anlatım yöntemi
10 Yiyecek - İçecek İşletmelerinin Temel Faaliyetleri: Temel üretim faaliyetleri Anlatım yöntemi
11 Ağırlama Faaliyetleri Yönetimi: Ağırlama endüstrisinde operasyon yönetimi. Yönetim fonksiyonlarının işletmecilik işlevlerine uygulanması: Alt, orta ve üst düzeyde planlama, örgütleme,eşgüdüm, yürütme ve denetim. Anlatım yöntemi
12 Ağırlama Endüstrisinde Yönetim Sözleşmeleri ve Franchising Anlaşmaları Anlatım yöntemi
13 Ağırlama Endüstrisinde Franchising Anlaşmalarına Örnekler Anlatım yöntemi
14 Yiyecek İçecek Tesislerinin Fiziksel Planlaması ve Donanım Seçimi Anlatım yöntemi
15 Genel Tekrar Anlatım yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İbrahim İLHAN, Ağırlama Endüstrisine Giriş, Lecturer Notes, NEÜ, T.F., Nevşehir, 2010.
2 Paul R. DITTMER, Dimensions of the Hospitality Industry, Third Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2002.
3 Tom POWERS and Clayton W. BARROWS, Introduction to Management in the Hospitality Industry, Sixth Edition, John Wiley and Sons, Inc., New York, 1999.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Peter JONES, Introduction to Hospitality Operations, Continuum, London, 1996. Hasan OLALI ve Meral KORZAY, Otel İşletmeciliği, Beta Yayınları, İstanbul, 1993. Nazmi KOZAK, Otel İşletmeciliği: Kavramlar ve Uygulamalar, Anatolia Yayıncılık, Ankara, 1995. Fermani MAVİŞ, Otel İşletmeciliği: İlke ve Kavramlar, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 9 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90