|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN DİNÇ (lokmandinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin hedefleri; ağırlama endüstrisi dünyasını tanıtmak ve ağırlama endüstrisinin değişik alanlarında yöneticilik kariyerine öğrencileri hazırlamaktır. Bu nedenle; ağırlama endüstrisinin yapısının genel hatları ile tanıtımı ve işleyişinin kavranması için ağırlama endüstrisini yapısal ve işlevsel açılardan tanıtmak, endüstrinin değişik bölümlerinde yürütülen çekirdek operasyon süreçlerini açıklamak ve süreçlerin yönetim tekniklerini tanıtmak, ağırlama endüstrisinin yarattığı yönetsel iş olanaklarını ve yönetim becerilerini açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ağırlama endüstrisini ve ürününü tanımlar ve açıklar. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ağırlama endüstrisinin özelliklerini tanımlar ve açıklar. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ağırlama işletmelerinin nasıl daha etkin yönetileceğini açıklar. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ağırlama endüstrisindeki iş imkanlarını açıklar. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ağırlama Endüstrisinin Tanımı ve Temelleri, Ağırlama Endüstrisinin Kapsamı, Ağırlama Endüstrisi ve Ağırlama Endüstrisinin Turizm Endüstrisi ile Yapısal ve İşlevsel İlişkileri; Ağırlama Ürünü ve Boyutları; Konaklama Ürünü ve Konaklama Sektörünün Temel Faaliyetleri; Yiyecek ve İçecek Endüstrisi ve Temel Faaliyetleri; Ağırlama Faaliyetleri Yönetimi; Ağılama Endüstrisinde Yönetim Sözleşmeleri ve Franchising Anlaşmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ağırlama Endüstrisi ve İlgili Kavramların Tanımı: İşletmecilik ve işlevleri, Yönetim ve işlevleri, İşletmeciliğin ekonomik ilkeleri, Endüstri tanımı, Ağırlama endüstrisi tanımı. | Anlatım yöntemi |
2 | Ağırlama Endüstrisinin Kapsamı: Ağırlama endüstrisinin yapısal ve işlevsel tanımı | Anlatım yöntemi |
3 | Ağırlama Endüstrisi ve Ağırlama Endüstrisinin Turizm Endüstrisi ile Yapısal ve İşlevsel İlişkileri: Ağırlama endüstrisini oluşturan işletmeler ve ağırlama endüstrisinin işleyişinde bu işletmelerin işlevleri | Anlatım yöntemi |
4 | Ağırlama Ürünü ve Boyutları: Ağırlama ürününün dört düzeyde incelenmesi; Çekirdek ürün, kolaylaştırıcı ürünler, destekleyici ürünler; çoğaltılmış (zenginleştirilmiş) ürünler | Anlatım yöntemi |
5 | Hizmet ve kalite kavramları, Hizmet sektörü olarak ağırlama endüstrisinin temel özellikleri, Hizmet kalitesi yönetimi | Anlatım yöntemi |
6 | Konaklama İşletmeciliği: Konaklama işletmeleri, Konaklama işletmelerinin değişik kriterlere göre sınıflandırılması | Anlatım yöntemi |
7 | Otel İşletmeciliği ve Temel Faaliyetleri: Otel işletmelerinin genel özellikleri, Otel işletmeciliğinde temel işlevler | Anlatım yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yiyecek - İçecek Endüstrisi: Yiyecek-içecek işletmeleri ve hizmetlerinin sınıflandırılması | Anlatım yöntemi |
10 | Yiyecek - İçecek İşletmelerinin Temel Faaliyetleri: Temel üretim faaliyetleri | Anlatım yöntemi |
11 | Ağırlama Faaliyetleri Yönetimi: Ağırlama endüstrisinde operasyon yönetimi. Yönetim fonksiyonlarının işletmecilik işlevlerine uygulanması: Alt, orta ve üst düzeyde planlama, örgütleme,eşgüdüm, yürütme ve denetim. | Anlatım yöntemi |
12 | Ağırlama Endüstrisinde Yönetim Sözleşmeleri ve Franchising Anlaşmaları | Anlatım yöntemi |
13 | Ağırlama Endüstrisinde Franchising Anlaşmalarına Örnekler | Anlatım yöntemi |
14 | Yiyecek İçecek Tesislerinin Fiziksel Planlaması ve Donanım Seçimi | Anlatım yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Anlatım yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İbrahim İLHAN, Ağırlama Endüstrisine Giriş, Lecturer Notes, NEÜ, T.F., Nevşehir, 2010. | |
2 | Paul R. DITTMER, Dimensions of the Hospitality Industry, Third Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2002. | |
3 | Tom POWERS and Clayton W. BARROWS, Introduction to Management in the Hospitality Industry, Sixth Edition, John Wiley and Sons, Inc., New York, 1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Peter JONES, Introduction to Hospitality Operations, Continuum, London, 1996. Hasan OLALI ve Meral KORZAY, Otel İşletmeciliği, Beta Yayınları, İstanbul, 1993. Nazmi KOZAK, Otel İşletmeciliği: Kavramlar ve Uygulamalar, Anatolia Yayıncılık, Ankara, 1995. Fermani MAVİŞ, Otel İşletmeciliği: İlke ve Kavramlar, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 9 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |