|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAHİN KOÇ (sahinkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, orta-altı düzeyde gerekli olan dil bilgisi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce dilinde kendilerini iyi bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder.Orta düzey metinleri rahatlıkla okur ve yorumlar. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta İngilizce seviyesinde konulara hakim ve bunları uygulayabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler değişik yapılarda İngilizceden Türkçeye çeviri yapabilirler. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Orta İngilizce seviyesinde öğrenciler parçaları okuyup çözümleyebilirler. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel İngilizce dilbilgisi kuralları; temel zamanlar, bağlaçlar, ilgi cümlecikleri, modal yardımcı fiilleri, temel kelime bilgisi, kelime ve cümle vurgusu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Ünite: Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman tekrarı, Özne ve Nesne Soruları, Yardım İsteme ve Teklif Etme Kalıpları | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
2 | 1. Ünite: Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman tekrarı, Özne ve Nesne Soruları, Yardım İsteme ve Teklif Etme Kalıpları | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
3 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Şimdiki ve Geçmiş Yeteneklerden Bahsetme, Resmi Olmayan Mail Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
4 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Şimdiki ve Geçmiş Yeteneklerden Bahsetme, Resmi Olmayan Mail Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
5 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Şimdiki ve Geçmiş Yeteneklerden Bahsetme, Resmi Olmayan Mail Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
6 | 3. Ünite: Öyküleme Zamanları, Artikeller ve Nicelik Belirteçleri, Şikayet Maili Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
7 | 3. Ünite: Öyküleme Zamanları, Artikeller ve Nicelik Belirteçleri, Şikayet Maili Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 3. Ünite: Öyküleme Zamanları, Artikeller ve Nicelik Belirteçleri, Şikayet Maili Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
10 | 4. Ünite: Gelecek Zaman, Tahminlerde Bulunma, Kısa Makale Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
11 | 4. Ünite: Gelecek Zaman, Tahminlerde Bulunma, Kısa Makale Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
12 | 4. Ünite: Gelecek Zaman, Tahminlerde Bulunma, Kısa Makale Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
13 | 5.Ünite: Geçmiş Alışkanlıklar ve Durumlar Hakkında Konuşma, Edilgen Yapı, İş Başvurusu İçin Ön Mektup Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
14 | 5.Ünite: Geçmiş Alışkanlıklar ve Durumlar Hakkında Konuşma, Edilgen Yapı, İş Başvurusu İçin Ön Mektup Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
15 | 5.Ünite: Geçmiş Alışkanlıklar ve Durumlar Hakkında Konuşma, Edilgen Yapı, İş Başvurusu İçin Ön Mektup Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Pre-intermediate: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: | |
2 | macmillan education Language Hub Intermediate, Bobby Dunnett | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, çalışma kitabı, i-tools, bilgisayar, projeksiyon cihazı, hoparlör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 9 | 54 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Vize için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
Final için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 300 |