Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ205 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ205 Adı: ÖNBÜRO VE YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GAYE DENİZ (gaye.yuksel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere önbüronun temel prensipleri ve uygulamaları hakkında yeterli bilgi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Otel işletmesinde önbüro bölümünün rolünü açıklayabilir PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Oda satış tekniklerini karşılaştırabilir PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Müşteri şikâyetleri ile ilgilenebilir PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Otel işletmelerinde bulunan diğer bütün departmanlarla arasındaki ilişkiyi karşılaştırabilir PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Genel Olarak Konaklama Endüstrisi, Otel İşletmeciliği, Otel İşletmelerinde Oda ve Satışlarla İlgili Temel Bilgiler, Otel İşletmelerinde Önbüro, Önbüro Departmanının Alt Birimleri ve Çalışma Esasları, Önbüro Departmanının Çalışma Saatleri, Diğer Departmanlarla İlişkisi ve Denetimi, Önbüro Departmanının İşleyişinde Kullanılan Sistemler, Konuk ile Önbüro Personeli Arasındaki İlişkilerin Düzenlenmesi, Önbüro Departmanında Güvenlik
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konaklama Kavramı Konaklama İşletmelerinin Gelişimi Konaklama İşletmelerinin Sınıflandırılması Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
2 Otel ve Otel İşletmeciliğinin Tanımı Otel İşletmelerinin Özellikleri Otel İşletmelerinin Sınıflandırılması Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
3 Türkiye’de Otel İşletmelerinin Sınıflandırılması Otel İşletmelerinde Örgütsel Yapı, Departmanlar ve İşlevleri Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
4 Otel İşletmelerinde Oda Çeşitleri Otel İşletmelerinde Oda Satışı Oda Satış Fiyatının Bulunması Otel İşletmelerinde İletişim ve Satış Geliştirme Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
5 Tahminleme ve Satılabilir Oda Sayısının Bulunması Acenta, Konferans ve Ziyafet Satışları Önbüro Faaliyetlerinin Bütçelenmesi Getiri Yönetimi ve Önbüro Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
6 Önbüro Departmanının Otel İşletmeleri İçerisindeki Yeri ve Önemi Önbüro Departmanının Örgütsel Yapısı Önbüro Departmanının Görevleri Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
7 Önbüroda Uygulanan Genel Kurallar Önbüro Personelinin Özellikleri Önbüro Personelinin Uyması Gereken Kurallar Önbüro Personelinin Görev ve Sorumlulukları Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Rezervasyon Resepsiyon Önkasa Konsierj Santral Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
10 Önbüro Departmanında Çalışma Saatleri Önbüro Departmanının Diğer Departmanlarla İlişkisi Önbüro Faaliyetlerinin Denetimi Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
11 Manuel Sistem Mekanik Sistem Bilgisayar Sistemi Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
12 Konuk ile Önbüro Personeli Arasındaki İlişkiler Otel İşletmelerinde Konuk Grupları Otel İşletmelerinde Konuk Tipleri Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
13 Otel İşletmelerinde Konuk Beklentileri ve Şikâyetleri Olağanüstü Olaylar Karşısında Önbüro Personelinin Davranışları Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
14 Önbüro Personelinin Otelin Güvenliği ile İlgili Olarak Dikkat Etmesi Gereken Hususlar Konukların Güvenliğinin Sağlanması Otelin Mülkiyetine Yönelik Tehlikelere Karşı Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
15 Konuğun Hastalanması, İntihar Etmesi ve Ölümü Halinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Önbüro Personelinin İş Güvenliği ile İlgili Bilmesi Gereken Hususlar Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eraslan, N. (2009). Konaklama işletmelerinde ön büro işlemleri ve yönetimi. Detay Yayıncılık.
2 Woods, R., Ninemeier, J. D., Hayes, D. K., & Austin, M. A. (2013). Professional Front Office Management: Pearson New International Edition. Pearson Higher Ed.
3 Kızılırmak, İ & Kaya, F. (2016). Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
4 Çolak, G. (2016). Önbüro hizmetleri, Murathan Yayınevi.
5 Gökdeniz, A & Dinç, Y. (2016). Önbüro Operasyonları ve Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
6 Kantarcı, K. & Ekinci, İ. (2019). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro İşlemleri ve Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 8 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 8 1 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120