|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE YILMAZ (neseyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rekreasyon ve Animasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rekreasyon ve Turizm ilişkisini açıklar. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Birey ve toplum yaşamında rekreasyonun önemini açıklar. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yerel ve merkezi yönetimlerde halk için rekreasyonun nasıl planlanacağını açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Rekreasyon, insanların yenilenme amacıyla boş zamanlarında gönüllü olarak gerçekleştirdikleri ekinliklerdir. Rekreasyon çok değişik disiplinlere inceleme konusu olabilir, değişik boyutları ile incelenebilir. Farklı disiplinlerin rekreasyon konusuna yaklaşımlarının sergilenmesi yoluyla bir temel oluşturacak olan ders, rekreasyon ve animasyon konusunu sosyal ve ekonomik boyutu ile ele alarak, rekreasyon ve animasyon endüstrisinin turizm endüstrisi ve ağırlama endüstrisi ile olan ilişkilerini incelemektedir. Bu nedenle ele alınacak temel konuları; (1) Rekreasyon ve animasyon ile ilgili kavramlar (2) Boş zaman, rekreasyon, oyun, animasyon ve turizmin tarihsel gelişimi, (4) Genel olarak toplumda ve özellikle turizmde rekreasyonun biçimi, anlamı ve rolünün gelişimi üzerine etki eden kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin incelenmesi yoluyla profesyonel uygulamaları etkileyen güncel konular oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Tanımları | Kavram haritalama, anlatma yöntemi |
2 | Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi | Anlatma yöntemi, tartışma |
3 | İnsan Yaşamında Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi | Anlatma yöntemi, Rol Playing |
4 | Çağdaş Toplumda Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi | Anlatma yöntemi, Rol Playing |
5 | Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler | Anlatma yöntemi |
6 | Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon, Oyun, Animasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler | Anlatma yöntemi |
7 | Rekreasyon Turizmi ve Boş Zaman İlişkileri; Turizmin unsurları, turizm ürünleri. Rekreasyon kaynakları, turizmde çekicilikler ve rekreasyon ürünü; Rekreasyon ürününün değişik boyutları | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi | Anlatma yöntemi |
10 | Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları. Rekreasyon tesisleri ve hizmetleri dağıtım sistemleri, rolleri ve aralarındaki ilişkiler. Kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen toplumsal örgütlerin sunduğu rekreasyon fırsatları ve hizmetler | Anlatma yöntemi |
11 | Bir meslek alanı olarak rekreasyon ve animasyonun doğası | Anlatma yöntemi |
12 | Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak animasyon ve animatörlük mesleği | Anlatma yöntemi |
13 | Sürdürülebilirlik kavramı ve ilkeleri, rekreasyon ve turizme uyarlanmaları | Anlatma yöntemi |
14 | Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi | Anlatma yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İbrahim İLHAN, Rekreasyon ve Animasyon, Fotokopi Ders Notları, NEÜ, Turizm Fakültesi, Nevşehir, 2010 | |
2 | George TORKILDSEN, Leisure and Recreation Management, Second Edition, E. & F.N. Spon, London, 1991 | |
3 | Necdet HACIOĞLU, Ayhan GÖKDENİZ, Yakup DİNÇ, Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi: Örnek Animasyon Uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Suat KARAKÜÇÜK, Rekreasyon (Boş Zamanları Değerlendirme), Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma, Seren Matbaacılık, Ankara,1995. Atilla HAZAR, Turizm İşletmelerinde Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara, 1999. O. İÇÖZ, T. VAR, İ. İLHAN: Turizm Planlaması ve Politikası: Turizmde Bölgesel Planlama, 2. Basım, Turhan Kitabevi, Ankara, 2009. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |