Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ219 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ219 Adı: REKREASYON VE ANİMASYON Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE YILMAZ (neseyilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Rekreasyon ve Animasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Rekreasyon ve Turizm ilişkisini açıklar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Birey ve toplum yaşamında rekreasyonun önemini açıklar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yerel ve merkezi yönetimlerde halk için rekreasyonun nasıl planlanacağını açıklayabilir PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Rekreasyon, insanların yenilenme amacıyla boş zamanlarında gönüllü olarak gerçekleştirdikleri ekinliklerdir. Rekreasyon çok değişik disiplinlere inceleme konusu olabilir, değişik boyutları ile incelenebilir. Farklı disiplinlerin rekreasyon konusuna yaklaşımlarının sergilenmesi yoluyla bir temel oluşturacak olan ders, rekreasyon ve animasyon konusunu sosyal ve ekonomik boyutu ile ele alarak, rekreasyon ve animasyon endüstrisinin turizm endüstrisi ve ağırlama endüstrisi ile olan ilişkilerini incelemektedir. Bu nedenle ele alınacak temel konuları; (1) Rekreasyon ve animasyon ile ilgili kavramlar (2) Boş zaman, rekreasyon, oyun, animasyon ve turizmin tarihsel gelişimi, (4) Genel olarak toplumda ve özellikle turizmde rekreasyonun biçimi, anlamı ve rolünün gelişimi üzerine etki eden kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin incelenmesi yoluyla profesyonel uygulamaları etkileyen güncel konular oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Tanımları Kavram haritalama, anlatma yöntemi
2 Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi Anlatma yöntemi, tartışma
3 İnsan Yaşamında Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi Anlatma yöntemi, Rol Playing
4 Çağdaş Toplumda Boş Zaman, Oyun ve Rekreasyonun Önemi Anlatma yöntemi, Rol Playing
5 Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler Anlatma yöntemi
6 Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon, Oyun, Animasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler Anlatma yöntemi
7 Rekreasyon Turizmi ve Boş Zaman İlişkileri; Turizmin unsurları, turizm ürünleri. Rekreasyon kaynakları, turizmde çekicilikler ve rekreasyon ürünü; Rekreasyon ürününün değişik boyutları Anlatma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi Anlatma yöntemi
10 Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları. Rekreasyon tesisleri ve hizmetleri dağıtım sistemleri, rolleri ve aralarındaki ilişkiler. Kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen toplumsal örgütlerin sunduğu rekreasyon fırsatları ve hizmetler Anlatma yöntemi
11 Bir meslek alanı olarak rekreasyon ve animasyonun doğası Anlatma yöntemi
12 Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak animasyon ve animatörlük mesleği Anlatma yöntemi
13 Sürdürülebilirlik kavramı ve ilkeleri, rekreasyon ve turizme uyarlanmaları Anlatma yöntemi
14 Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi Anlatma yöntemi
15 Genel Tekrar Anlatma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İbrahim İLHAN, Rekreasyon ve Animasyon, Fotokopi Ders Notları, NEÜ, Turizm Fakültesi, Nevşehir, 2010
2 George TORKILDSEN, Leisure and Recreation Management, Second Edition, E. & F.N. Spon, London, 1991
3 Necdet HACIOĞLU, Ayhan GÖKDENİZ, Yakup DİNÇ, Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi: Örnek Animasyon Uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Suat KARAKÜÇÜK, Rekreasyon (Boş Zamanları Değerlendirme), Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma, Seren Matbaacılık, Ankara,1995. Atilla HAZAR, Turizm İşletmelerinde Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara, 1999. O. İÇÖZ, T. VAR, İ. İLHAN: Turizm Planlaması ve Politikası: Turizmde Bölgesel Planlama, 2. Basım, Turhan Kitabevi, Ankara, 2009.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60